torsdag 13 maj 2010

Jag älskar verkligen våren!



Jag flyttade verkligen hit rätt tid på året, våren kommer hit mycket fortare och det blir verkligen vår. Det är blommor och grönt på många ställen nu. Igår åkte Jag äntligen till Kungsträdgården och kollade på dom blommande körsbärsträden och det var helt underbart fint med alla dom ljusrosa blommorna. Eftersom det var soligt var det jättemycke folk som var där och fotade, fikade och njöt av det fina vädret och den fina omgivningen. Jag skulle gärna vilja åka dit igen innan dom slutar blomma.

Det har varit skönt att ha en ledig dag idag, även om jag har varit lite rastlös. Jag åkte till Solna centrum och shoppade lite och gick vilse bland alla gångar, men som tur var träffade jag på en bekant från Umeå som jobbade där som kunde visa mig rätt utgång. Det är verkligen roligt när man väl träffar på folk man känner här, det är ju inte så ofta man gör det så därför känns det som att man blir extra glad!:)

Imorgon kommer Karin hit och mellanlandar innan hon flyger vidare till Oslo på lördagen. Det ska bli roligt att få umgås lite nu när det känns som att jag saknar alla där hemma. Sedan kanske det blir utgång med Jani på lördag nu när det inte blev något Kristian Anttila ikväll. Men det kanske är lika bra då jag har öppning imorgon och måste kliva upp 5:15. Jag slutar dock 12, så ska inte klaga. Då hinner jag ha planeringstid och sedan åka hem och vila så jag orkar göra något roligt med Karin på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar