fredag 6 augusti 2010

Om att ha två hem



Trots att jag inte har bott i Stockholm, 4 månader, så börjar det kännas mer och mer som att jag bor där och ska göra det ett tag. Därför känns det lite konstigt att komma hem till Umeå när det inte riktigt är mitt hem på samma sätt. Jag bor ju hos Kenneth och har ett eget rum där men gamla säng står och han har knappt varit hemma något så kan ju känna mig rätt hemma och göra typ vad jag vill här, men det känns ändå inte riktigt samma. Sedan så känner jag mig lätt lite rastlös när jag är här eftersom man vill hinna träffa alla och hinna göra en massa innan man ska åka igen. Särskilt nu när jag inte vet om jag kommer kunna åka upp något innan jul. Jag skulle ju hemskt gärna vilja åka upp på sista Shape up! kvällen i Umeå som är den 27 november. Sedan kommer i och för sig Nina att fortsätta ha det i Stockholm, men det tror jag inte riktigt blir samma sak och Shape up! i Umeå har ju varit min favvoklubb i typ 4 år nu. Men i får väl se hur det bli..

Sedan tror jag inte att mina kluvna känslor till att vara tillbaka i Umeå där så mycket på minner om olika saker, på gott och ont, hjälps av at det var 2 år sen pappa dog i söndags, den 1 aug. Men samtidigt kändes det skönt att vara här i Umeå då och få åka till graven och göra fint och få va med familjen och grilla och se på film efter åt. Jag var ju i Sthlm på mammas födelsedag och då kändes det väldigt trist att inte kunna åka till graven.

Men trots att det var den dagen som påverkade mitt humör negativt i början av min semester i Umeå har jag haft det väldigt trevligt. Först gick jag och Karin på Scharinskas säsongspremiär där Shape up!hade klubb och Magnus, Nisse och Ingrid spelade bra musik, och ännu bättre blev det när Andreas Rosander, som var på besök i Umeå över helgen, gästspelade lite. Det blev en riktigt bra stämning och dansade mig alldeles svettig till all bra musik!:)

På lördagen var det en trevlig förfest hos John och Lisa men sedan när det var dags för utgång fick jag snefylla och gick hem och grät istället.

Söndagen var pappas dödsdag med plantering på graven, och sedan grillning och filmtittande med tårta till hos äldsta brorsan i Brattfors. Fick gosa massor med deras fina och mysiga hund Donna. Hon är precis vad man behöver en sån dag, en som bara vill bli klappad och kramad heeeela tiden!

Måndagen slappade jag hela dagen.

På tisdagen kom Camilla på besök, hon skulle flyga till Gbg på onsdagen och kom en dag tidigare till Umeå. Vi gick en sväng på stan, åt tacobuffé, hon färgade mitt hår och sedan gick vi ut på Tisdagsrex där det va mestadels väldigt trevligt, förutom när Magnus och Nisse fick skäll för att dom spelade för mycket pop pfft.. sjukt dåligt! Dom har ändå spelat där typ hela sommaren och bokar dom dom till stora dansgolvet så borde dom få spela vad dom vill, hela kvällen! Aja vi hade ändå trevligt och dansade en massa.

På onsdagen köpte vi rullpizza och såg på film och slappade hos brorsan. Sedan på kvällen bjöd jag Marie på mat på Great Eastern som försenad present, det va väldigt gott och trevligt.

På torsdagen lunchade jag med Kattis på Costas och sedan gick vi en sväng på stan. När Emmeli hade slutat jobba åkte vi till maxi och handlade allt vi ska ha till vår lilla kräftskiva på lördag. På kvällen blev det film kväll med gott snacks och trevligt sällskap hos Tess. Vi såg Prinsessan och grodan som var väldigt mysig. Härligt och se tecknade disneyfilmer igen!:)

Idag ska jag fixa lite med brorsans present och sedan hänga med Emmeli, så jag borde ta och klä på mig nu när kl snart är 11:30!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar