lördag 19 februari 2011

Förvirringen fortsätter

Jag som alltid har haft extremt bra minne och haft bra koll på saker och ting är verkligen inte mig själv längre. Det började redan där efter att mamma och pappa gick bort, men då tror jag liksom att jag fick anstränga mig för att orka med att leva och att minnas olika saker prioriterades väl inte lika högt. Men nu på slutet har det blivit ännu sämre när jag har börjat jobba heltid och är trött typ jämt. Men jag hoppas nästan att det är något med sköldkörteln så att det finns någon förklaring och man kan äta medicin för att det ska bli bättre. Jag ska i alla fall till vårdcentralen på tisdag så då får jag veta rätt snart. För att fylla i med en till berättelse om min nya virrighet så frågade en kollega mig igår när jag skulle sluta tidigt vid 12:30 lite skämtsamt om jag hade nycklarna, eftersom jag glömde dom i onsdags, å då skrattade jag lite å sa typ ja och skulle typ visa i jackfickan, meen så var inte nycklarna där. Och jag kunde inte alls komma ihåg att jag använt nycklarna något under dagen. Jag gick och letade på alla avdelningar, på kontoret, personalrummet och frågade runt, ingen hade sett dom. Till slut kom jag på att dom låg i min arbetsjacka för att jag hade gått in och hämta varmare vantar i väskan i mitt skåp och sedan lagt nycklarna automatiskt i den fickan. Men det tog ändå ett bra tag innan jag kom på det. Och till ett barn på förskolan så sa jag under lunchen att han skulle äta upp tomaten i alla fall. Då den 2-åriga killen säger "näe tomat". Då jag inser att jag sagt fel och det är morötter han har på tallriken. Så nu hoppas jag att jag kanske kan få veta vad som är fel på mig även för att veta om jag ska orka fortsätta med kuren längre än en månad.

Nä nog prat om det. Jag gillar att jag börjar gå på lite mer konserter nu igen. Jag har redan sett några bra konserter nu efter jul så som You say France and I whistle, Det Vackra livet, Glasser och nu i torsdags så åkte vi och såg Navet, St Andreas och We are the storm, som alla va bra, särskilt navet. Ikväll hoppas jag att Andy följer med mig och ser Vit Päls, som ju är ett av mina nya favvoband, jag har ju sett dom typ 4 gånger sedan i somras men känner ändå att jag måste se dom igen. Sedan funderar jag lite vad jag mer ska hitta på under helgen. Jag borde fixa träningskort, men jag har fortfarande hosta och lite snorig så får se om jag orkar. Annars känns det som att jag borde gå ut i det fina vädret men det är kallt och då känns det inte så värt. Får helt enkelt se vad som dyker upp och vad jag känner för att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar