söndag 13 mars 2011

Vårkänslor



Åh nu börjar jag äntligen få vårkänslor för det har varit plusgrader flera dagar. Igår var det strålande sol och typ 7-8 grader ute. Det var heeelt underbart och det gör mig mycket gladare och jag får mer energi. Jag har tränat både igår och idag vid 11 på morgonen, det skulle jag aldrig någonsin ha gjort förut, men det har varit riktigt skönt faktiskt. Efter träningen igår åkte jag och Isa till Hammarby sjöstad och åt min favoritsushi. Det var sjuuukt gott och jag blev riktigt proppmätt på 8 bitar. Idag ska vi åka och se Klungan kl 15. Isa har sovit här både fredag och lördagsnatt eftersom hon inte har orkat åka hem till Lidingö, men det har varit riktigt mysigt att ha sällskap, äta lite godsaker som grönsaker och dipp och en halv semla och titta på film och Miranda. Miranda är en sjukt rolig och pinsam brittisk serie som jag tycker alla ska se. Det har varit skönt med en lugnt hemmahelg. Förra helgen så skippade jag en konsert med Junip på fredagen för att jag var för trött, men sedan på lördagen åkte jag och Isa till Debaser Medis där vi bla såg Palpitation och The Occtapus. Båda var riktigt bra spelningar. The Occtapus är Emil från Loney, Dear som loopade massa ljud och byggde upp en riktigt bra ljudbild, sjukt musikalisk kille! Vi pratade även lite med honom efter och det va roligt att han stannade och pratade lite när Isa egentligen bara ville ge honom beröm för en bra spelning.

Med Cambridegekuren går det ganska bra. Fast nu när jag har gått över till kombinerad kur och bla äter lunch på jobbet, känns det som att jag lättare att fuska med annat. Jag har typ ätit choklad, iof 70% mörk choklad, och cashewnötter flera gånger den här veckan och en halv semla i fredags. Men samtidigt så tränar jag 3 gånger i veckan och då tycker jag faktiskt att man kan unna sig något gott ibland. Men det är ju mycket lättare att kunna äta soppor/shakes 3 gånger om dagen när jag får äta lunch på jobbet, så det känns helt klart som att jag kan fortsätta så här i några månader.

Jag fick förresten veta i tisdags att mina prover som jag tog visade på normala förhållanden, men läkaren tyckte att jag skulle fundera på att sluta med mina minipiller. Jag började då läsa på om Cerazette och såg att det var fler som ätit dom och stått still i vikt när dom t.ex. har varit med i viktväktarna och att många har gått upp i vikt när dom ätit dom. Jag har varit nöjd med Cerazette hittills, väldigt skönt att inte ha mensvärk och ingen mens alls på över ett år. Men jag tog ändå beslutet att sluta med dom. Det känns som att det här med att gå ner i vikt är mitt viktigaste just nu så det är värt att testa och se vad som händer.

Oj nä nu måste jag springa in i duschen så att jag hinner till klungan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar