lördag 24 april 2010

Om att trivas bättre samtidigt som saknaden blir större



Jag känner att jag har varit rätt dålig på att uppdatera bloggen nu medan jag har bott här i storstan! Men jag har inte riktigt orkat eller haft tid. Det tar ganska mycket på krafterna med alla nya intryck och saker som man ska lära sig. Jag har nog fortfarande inte riktigt fattat att jag faktiskt bor här nu, trots att jag har bott här i tre veckor nu. Men jag trivs mer och mer. Jobbet är roligt och givande och jag trivs jättebra med kollegorna. Lägenheten känns också bättre nu när jag har börjat bo in den och göra den till min. Förutom avloppsstanken i badrummet, som jag jobbar på att få bort, så känns det bra och läget känns bra. Även om det är lite drygt att behöva ta pendeln som strular lite till jobbet. Men samtidigt kan man ju inte klaga när det bara tar typ 20 min att ta sig till jobbet här i Stockholm.

Sedan har jag hunnit shoppa ganska mycket både i kista galleria och på söder. Jag och Claudia hade en väldigt mysig dag på söder förra lördagen. Då började vi äta brunch med bla våfflor på Strand för att sedan shoppa på söder. Efter vår shoppingtur åkte jag till Jani och Lena för att hämta min post, men blev då även inbjuden på middag och kortspel med dom och Janis föräldrar, så blev en riktigt trevlig dag och kväll, trots att jag förlorade alla kortspel. Jag och Claudia var även om såg Monty på Debaser Slussen förra torsdagen, vilket va riktigt bra.Innan hälsade jag på på Claudias jobb och sedan åt vi middag i Gamla stan.

Den här helgen är Isa här och hälsar på. Jag åkte direkt från jobbet i torsdags och hämtade henne på centralen. Då shoppade vi lite på Drottninggatan och sedan åkte vi hem till mig och lagade god lax och färgade våra hår. På fredagen så gick vi på systemet och Ica direkt då jag hade slutat jobbet och sedan lagade vi räksås och pasta. När vi hade gjort oss i ordning åkte vi till Debaser Medis där The Hidden Cameras spelade, det var en bra spelning och efteråt dansade vi till bra musik. Efteråt fick Isa och Jocke en kille från Vilhelmina att spela trombon medan vi väntade på t-banan. Han spelade bla bamse och Star wars och tyckte det va roligt att höra mig säga fara, då vi kommer fram samma del av sverige. Det är roligt att man träffas så mycke roligt och trevligt folk här!:) Idag var jag riktigt bakis, men träffade ändå Jani och åt lunch och fikade, och han visade mig vart webhallen och Ica Maxi ligger. Det är väldigt skönt att ha honom här som ställer upp lite som en extra storebror nu när mina egna är så långt borta.

Nästa helg kommer Emmeli och hälsar på. Det ska bli riktigt trevligt och jag uppskattar verkligen att vännerna kommer och hälsar på nu när jag inte känner så många här i storstan. Sedan har Karin en lite snabb visit inplanerad i mitten av maj. Sedan är det väldigt tur att det finns mobiler och internet så att man kan hålla kontakten med dom där hemma när saknaden blir för stor.

Nu ska jag piffa mig det sista innan ajg ska åka in till stan och träffa Isa mfl som har varit och sett på Bounce.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar