lördag 10 april 2010

Om första veckan i storstan

Jag har inte orkat skriva nu under veckan då det har varit väldigt mycket nya intryck och tankar. Resan ner gick bra och det var trevligt att stanna till i äldsta brorsans sommarstuga och fika lite på vägen.Sedan gick det bra att lasta ur, trots att jag ju som vanligt slår och gör illa mig. Brorsan stannat kvar och hjälper mig med tv och dator och Isa kommer hit för att sova här första natten. Det var väldigt skönt efter som jag bröt ihop lite första kvällen när jag väl kommit in i lägenheten och tyckte att den kändes mindre, stank och att det var läskigt att klättra upp och ner i loftsängen. Dagen efter for jag Kenneth och Isa till ikea och shoppade en massa och åt lunch med Isas föräldrar, vilket var väldigt trevligt. Jag fick dock höra att brorsans bärbara jobbdator hade blivit stulen när han for hem från där jag bor tills där han bodde, vilket känns väldigt surt. Han tror att nån ska ha slitit upp sidor dörren på sprintern och tagit väskan när han stannat vid ett övergångsställe, helt sjukt! sedan började jag packa upp flyttlådor och brorsan hjälpte mig att skruva ihop dom nya byråerna och matbordet som jag köpte på Ikea. På måndagen fortsatte jag och packade upp resten av mina grejer och fick upp det mesta och fick det mysigt. Sedan gick jag även runt lite här i Sumpan och kollade vart lite olika affärer låg osv, men det kändes inte så roligt då det snöade här nere med. Jag flyttade ju söder ut för att få vår och slippa snön!

Tisdagen började jag nya jobbet och oturligt nog så lyckas jag försova mig då jag gjorde fel på alarmet med mobilen jag har lånat av brorsan. Men jag stressar som en galning och kommer bara typ 20 min sent trots att jag inte visste hur pendlarna gick eller riktigt vart ifrån. Första dagarna på jobbet har varit bra, tror jag kommer trivas bra där, särskilt med personalen som verkar jättesnälla och söta. Dom hade till och med gjort en liten skylt och bjöd på fika för att gratta mig och två till som hade fyllt år. Jag firade inte så mycket på födelsedagen men det var ändå en bra dag och kväll. På kvällen fick jag mitt första besök då lägenheten har varit typ färdig och fick en oväntad present och allt, väldigt snällt och uppskattat!:D

Igår efter att jag och en till tjej på jobbet hade stängt förskolan så åkte jag direkt in till stan och träffade Claudia och Andres. Claudia bjöd på jättegod thaimat och sedan gick vi genom stan, gamla stan, förbi slussen och mot medborgarplatsen och kollade lite innan vi for hem till Anders och drack vin och åt choklad. Vi hade tänkte fara ut, jag hade velat fara till Debaser slussen och sett Palpitation, men vi blev trötta och sega alla tre. Så jag for istället hem där efter 23. det var lite små läskigt att stå å vänta länge på södra station så ringde karin och pratade länge med henne. Tuur att det finns mobiler så man kan hålla kontakt med dom man saknar där hemma.

Idag har jag bett Jani visa mig Solna centrum så att jag kan hitta där själv sen. Tyvärr så regnar det men tror att det kan bli en trevlig dag i alla fall

Här kommer lite bilder från hur lägenheten ser ut:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar