söndag 19 september 2010

Rösta rödgrönt idag!



Idag vill jag bara skriva att jag tycker att det är otroligt viktigt att alla går och röstar idag, och röstar på de rödgröna partierna. Jag tror att det kommer att vara förödande för Sverige och dess medborgare, i alla fall de som inte har mycket pengar, om alliansen får sitta en period till, dessutom är det viktigt att rösta för att inte sverigedemokraterna kommer in i riksdagen!

Idag har jag klätt mig i rött för att visa mitt stöd, trots att jag är hemma och är sjuk. I fredags gick jag hem från jobbet redan innan 12 trots att jag egentligen hade stängning. Det visade sig att jag hade migrän för första gången huvudet dunkade, det gjorde ont bakom ögonen, jag var yr, mådde illa och hade frossa i flera timmar. När jag kom hem sov jag i fyra timmar men det hjälpte inte så jag tog en Ipren, drack mycket vatten och hade en kall duk som jag baddade panna och ögon med och till slut blev det bättre. På lördagen var det mycket bättre men kände mig fortfarande svag och hade lite ont i huvudet och det var jobbigt att se mycke ljus och färg. Efter att jag hade åkt till Solna Centrum och röstat och kollat lite i affärerna kände jag mig helt matt och halsen värkte väldigt mycket trots att jag åt strepsils.

Kenneth ringde på dagen och frågade om jag hade tid att äta middag med honom, då han skulle hit en snabb vända för jobb. Det va en oväntad och rolig överraskning och ville ju gärna träffa brorsan så vi gick och åt på Texas Longhorn så det var ganska fullt överallt då vi började kolla vid 19:30. Tyvärr kunde jag inte äta så mycket av min Scampi fajita eftersom halsen sved så himla mycket och jag hade dessutom varit dum nog att beställa juice att dricka.. men fick lite av brorsans cola som gjorde att det kändes lite bättre..

Idag gör halsen fortfarande väldigt ont och dessutom har jag fått munsår på både över och underläppen!:( Men som sagt jag sitter här i mina röda kläder och håller alla tummar och tår för att majoriteten i Sverige har vett nog att gå och rösta bort alliansen idag innan det är för sent och välfärden går förlorad.

Avslutar med den här bra låten: "Det är samma moderater, samma gamla dollargrin, samma djävulsadvokater, som dom varit hela tin.
Det är ättlingar till adeln, det är aristokratin, under folklighetsfasaden är dom samma borgarsvin"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar