måndag 10 augusti 2009

En vecka i Umeå

Jag har varit hemma i Umeå en vecka nu efter stockholmsresan och det har verkligen varit blandat. På ett sätt var det väldigt skönt att komma bort och vara i fina sthlm i 17 dagar, men samtidigt var det så mycke tjaffs, bråk, krångel, besvikelser, skador, tårar etc som gjorde att resan fick en negativ prägel och jag blev mest deppig och omotiverad. Därför var det rätt skönt att komma hem till allt det som känns tryggt och hemma, inga borden eller måsten. förra veckan var mestadels rätt skön. På måndagen så låg jag i soffan hela dagen och slappade och tvättade. på Tisdagen så for ajg och städade på mindspace och sedan kom Smilla hit, Marinas katt som jag ska vara kattvakt åt i 2 veckor. Hon är så himla söt, gosig och rolig. Det är verkligen skönt med lite sällskap trots att hon kommer och väcker en tidigt på morgonen. Sedan i onsdags var jag med Maja hela dagen, vi for och badade i Stöcksjö, lagade tacos och såg på film. En helt perfekt dag och trevligt och hinna vara lite med Maja innan hon åkte tillbaka till Uppsala. i torsdags tog jag det väldigt lugnt igen, for en sväng till graven och köpte en till hibiskus. Sedan ringde min brorson Markus på kvällen och frågade om jag kunde vara barnvakt till honom på fredagen. Han var sjuk och kunde inte vara på brorsans jobb en till dag. Så på fredagen for ajg och hämtade honom strax innan 8, sedan for vi och handlade ingredienser till bakning eftersom det var det han helst ville göra. Vi bakade mandelmassegodis och tårta. Sedan blev det spaggetti och köttfärssås till lunch, såsen var tydligen godare än hans mammas!:) Sedan blev det för varmt att vara här inne hos mig, jag har haft 28 grader här inne i flera dagar nu, håller på att bli tokig, så då gick vi ner till stan och köpte glass och dricka och jag passade även på att köpa ett par nya skor av Karin. På eftermiddagen såg vi två delar av den oändliga historien och gjorde klart tårtan som vi sedan åt av.
Sedan på kvällen fick jag se en sak som fick mig att må rätt dåligt så då bestämde jag och karin att vi skulle gå ut och ta en öl. Hon kom hit först och vi drack en öl här och gick sedan till TC där jag drack en cider till. Jag hade rätt trevligt till en början men sedan vid 1 slog deppigheten till igen och jag gick hem vid 1:30. Som skönt var så mötter jag av en väldigt gosig katt när jag kom hem som fick mig på lite bättre humör!
på lördagen gick jag på Nolia med Tess, Jens och Jonas och på kvällen blev det förfest hos Tess, där jag bla träffade Kicki som jag inte träffat på jättelänge, så det var väldigt trevligt. Sedan gick vi ut på Rex där jag inte hade så himla roligt, är inte riktigt min typ av ställe tror jag. Så vid 1 när Tess och Markus ahde gått hem och har hade tapapt bort dom andra så gick jag och träffade Joels, Mattias och Emma på båten, vilket var trevligare.
Söndagen började väldigt bra och mysigt men sedan kommer som vanligt tankarna. jag tog det mest lugnt igår med, låg ute på gräsmattan och solade och pratade en hel del i telefon och sedan på kvällen låg jag i soffan och sov med katten och såg på tv.
Men idag känner jag mig mest uttråkad, rastlös och konfunderad. Jag vet inte vad jag ska hitta på, är för varmt för att orka städa och fixa här inne och nästan alla jobbar eller är i en annan stadhar och har inte pengar att gör nått heller. Ska nog fixa lunch nu och sedan lägga mig och läsa eller nått..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar