måndag 31 augusti 2009

Om att vara arg och ledsen och vilja stänga av alla känslor och tankar

Bild från: http://insurmountablelogic.com/

Åh jag är så arg och ledsen nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra. Jag kan inte sluta grubbla och tänka på allt det dåliga, försöker typ skrika "LALALALA" i huvudet och försöka tänka på annat och sysselsätta mig med annat, men det är otroligt svårt! Jag orkar inte mera, vill inte vara deppig och må dåligt nå mer. Fast jag vet att det är som alla säger att det är lika bra och nu vet jag och jag kan inte hoppas längre. Då kanske jag äntligen kan försöka gå vidare och sluta ta emot all skit och allt destruktiv, för att jag har tycket/tycker att det är jobbigare att vara helt utan än att få lite. Fast nu börjar jag bli mer och mer arg och tänka lite mer som mina underbara vänner att jag kan få något bättre än någon som är dum mog mig och får mig ledsen hela tiden. Och jag är väldigt tacksam över att mina vänner finns där för mig och till och med erbjuder sig att fara och slå ner den som gör mig ledsen, och dom börjar vara en liten skara nu.:) Haha deras små planer och elaka ord får mig att le även om jag ju så klart inte skulle vilja det. Jag antar att det är bättre att vara arg än ledsen, det har jag varit så mycket på slutet. Men men det är väl bara att ta en dag i taget och kämpa vidare. Och ja det kan ju jag vid det här laget, känns som att jag inte gjort annat. Det skulle vara riktigt skönt om allt bara kunde lösa sig och gå enkelt för en gångs skull!! Det känns ju inte direkt lättare nu när den här kursen som jag började idag verkar riktigt dryg. Böckerna vi måste nu dom första två veckorna verkar väldigt svåra och krångliga och jag har ingen motivation alls. Fast kan väl vara bra att ha skolan att försöka fokusera på när annat känns skit!

Jag börjar överväga mer och mer att faktiskt flytta till stockholm sedan när jag har slutat plugga. Jag har alltid tänkt att jag ska bo kvar här i Umeå, men nu på slutet har jag börjat känna mer och mer att jag vill komma bort härifrån, särskilt vissa delar, och att jag borde testa något nytt. Det verkar finnas förskollärar jobb i sthlm, och man får bättre betalt, iof dyrare att bo där också men iaf. Sedan har jag redan ganska många som jag känner där nere. Men bäst vore det ju om alla ens nära och kära följde med. Det är väl dom och att jag är rätt feg och gillar att ha koll på saker som håller mig kvar här. Men å andra sidan så är det väl bara att flytta hem om jag inte trivs!

Nu måste jag försöka plugga lite igen.

1 kommentar:

  1. Som du skriver, du kan ju alltid testa att flytta ner till Stockholm och trivs du inte där, så är det bara att flytta upp igen, du behöver inte känna dig låst att stanna kvar här uppe. Det kan ju vara bra med ett miljöombyte för dig och få lite nya perspektiv på saker och ting. Nu är det inte länge kvar av utbildningen i alla fall :)

    SvaraRadera