söndag 25 oktober 2009

Om att ha fullt upp

Jag har inte orkat blogga typ något nu under praktiken, man blir trött av att kliva upp tidigt varje dag och alla intryck och ljudnivån man får under dagarna. Dessutom blir jag ju ofta trött och deppig under hösten och så även denna. Så jag har helst bara velat vara hemma och ta det lugnt när jag kommer hem, men så har jag träning, städ på mindspace och annat att göra också. Jag hade hoppats på att få det liite lugnare nu iaf men det blir snarare värre nu när skolan börjar. I helgen har jag medan jag har varit förkyld, kämpat med att läsa en avhandling som vi ska redovisa på torsdag, utifrån typ 5-6 frågor vi har fått. På trosdag ska vi även redovisa ett case som vi ska göra i grupp och även lämna in skriftligt på. Dessutom ska vi läsa ännu en text som hete runga nätkulturer som vi ska göra fem frågeställningar till och lämna in skriftligt och sedan ha seminarium på. På fredag har vi en grupptenta på allt vi har läst under kursen och flera av sakerna läste vi ju för 5-6 veckor sedan så det minns man ju inte mycket alls av nu. Sedan nästa tisdag ska vi lämna in vår VFU-rapport och hinna skriva typ 6 sidor på den. Jag fattar inte hur jag ska orka och hinna göra allt det under en vecka. Men har iaf läst klar avhandlingen nu i helgen eftersom jag inte fick med mig någon som ville följa med på Shape up igår!:( Det är typ tredje eller fjärde Shape up i rad jag missar för att ingen kan eller vill följa med. Det känns sjukt deppigt eftersom det typ är den bästa klubben i stan enligt mig. Aja inte mycket att göra något åt, känner mig iaf lite friskare nu, vilket är skönt eftersom det känns som att jag är förkyld jämt nu för tiden, tredje förkylningen sen typ september och man har hela tiden varit mer eller mindre snuvig.

Nu ska jag svara på frågorna till avhandlingen så Camilla kan låna den imorgon och sedan läsa häftet om Iup och kanske börja läsa 160 sidor om att döma eller bedöma, som känns väldigt irrelevant då det är riktat till skolan, men man börjar ju vara rätt van med det vid det här laget. Tur att man har fått en timme extra på den här dagen så jag hinner med mer plugg!:(

1 kommentar:

  1. jadå det är ju inte som att simma till månen iaf... för det är omöjligt hehe..

    SvaraRadera