måndag 21 december 2009

Jullov!

I fredags gjorde jag och Camilla bort det vis sista vi skulle på arbetet innan jul. Vi tycker att vi är så gott som klar, men vår handledare lär väl komma med en del kommentarer som vi måste ändra på innan vi får lämna in det den 7 jan. Men vi kommer iaf kunna ha ledigt till typ den 3 jan.. Det firade jag och Camilla genom att fara till Catarinas och äta deras goda macka med rökt lax och gräslöksaioli. Man måste passa på innan dom stänger. Det känns grymt tråkigt att dom ska stänga.

I fredagskväll var jag bara hemma och såg på tv, åt Ben & Jerrys och julpysslade med lite julklappar. Jag älskar att slå in julklappar och göra fina kort!:)

I lördags gick jag och Marina en sväng på stan och jag köpte julklappar. På kvällen blev det förfest hos Annika och Micke och sedan gick vi till Scharinska och hade en väldigt trevlig kväll. Tiden gick dock för fort som vanligt och det hände några lite pinsamma saker men det är väl så det ska vara. Sedan tackade jag nej till efterfest eftersom jag skulle upp kl 10 på söndagen. Vi skulle lämna ut grejer som folk köpte på auktion från pappas affär. Tyvärr kom det inte så många igår, när vi var 5 per där. Resten, typ över 20 pers lär komma idag när vi nog kanske bara blir 3 st. Efteråt for vi och åt julbord i Levar som vi har gjort i flera år nu, en väldigt mysigt och god tradition!:) Vilket ledde till att jag låg i soffan och mådde dåligt resten av kvällen, vill man smaka av allt så där man ju av mätthet!

Idag känns det som den första lediga dagen på jullovet, helgen räknades inte riktigt.. och det har varit en väldigt skön morgon. Tog en ganska lång sovmorgon, gick upp och satt och slösurfade och gjorde goda laxmackor som jag nu äter till brunch. Ska snart börja göra mig i ordning innan vi åker till pappas affär. Tyvärr lär vi måsta fara ett tag innan och skotta upp hela gården!:(

Idag är det ju årets kortaste dag också, sedan vänder det äntligen och börjar bli ljusare igen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar