söndag 27 december 2009

Julfirandet









Trots att jag var lite smådeppig över att vi inte hade några planer för julafton blev julfirandet väldigt trevligt. Jag blir dessutom ännu en gång förundrad över hur bra människor jag har i mitt liv, jag är väldigt tacksam över hur ställer upp och finns där för mig!:)

Dagen innan julafton for jag först och fikade med Jani som jag inte träffat sedan i somras och sedan började jag och Kenneth dela ut julkorgar som vi brukar göra dagen innan julafton. Vi började åka ut till Rundvik till min morbror som var hos sin flickvän, känns lite märkligt att nämna det så när dom är typ 70 år men.. Där blev vi bjudna på typ 7 olika sorters fika och det var trevligt att träffa morbror Stig som jag träffade väldigt mycket förut under min uppväxt men som jag på senare år mest träffat på begravningar!:( Därefter åkte vi till pappas kompis Gunnar som har hjälpt till otroligt mycket med pappas affär och flytt och grejer. Sedan åkte vi till Arthur där vi blev bjudna på ostbricka och mer trevligt sällskap. Jag fick även gosa med den söta hunden Zorro, som är allergivänlig!:) Den sist korgen vi hann med var Walles, 4 av 8 korgar var väl inte fy skam. Det blev en väldigt trevlig kväll och det kändes som att det kvittade om vi inte gjorde så mycket på julafton. Både jag och Kenneth tog en lång sovmorgon och sedan for vi och handlade julmat. Därefter for vi en kort sväng till småbröderna och deras mamma och lämnade julklappar och julkorg och blev bjudna på tårta. Sedan lämnade vi en julkorg till farbror Ivan innan vi åkte ut till min kusin Sussa där även min moster var och hälsade på dom i deras nya hus. Det var väldigt trevligt att prata med dom som man inte heller träffat så mycke dom senaste åren förutom på begravningar. Och dom hade två hundar jag kunde gosa med. Kita, som är en stor 3-årig rottweiler, la sig direkt i mitt knä som en knä hund och sedan fick jag gosa med henne i typ en timme. Ludde däremot som jag var jättemycke med hans första år var jätterädd och vågade knappt bli klappas av mig, och sprang iväg å gömde sig under bordet trots att jag hade fått klia honom innan.

Därefter åkte vi och lagade mat hos Walle och åt julmaten där vi 19:30 på kvällen. Sedan såg vi på film, åt efterrätt och godis och spelade spel. Det kändes som att det blev en jättebra dag och kväll, särskilt med tanke på att vi inte hade några planer.

På juldagen var det såå skönt att bara ligga och slappa i soffan hela dagen och kvällen och inte behöva göra någonting! Walle hade fest och Jani ringde och frågade om jag ville följa med han och Micke mfl ut på en öl, men jag var alldeles för slö. Jag tänkte att det var bättre att spara festandet till annandagen.

På annandagen blev det en kort sväng på stan men blev less väldigt fort när det var så mycket folk. Sedan träffade jag Emmeli och Karin utanför Skarren vid 19:30 för att köa till de 100 platser de släppte in. Jag hade en otrolig tur och fick en biljett av Magnus, jag är återigen otroligt tacksam, men köade ändå med tjejerna i kylan. Sedan när vi kom in firade vi med drinkar och satt och pratade och försökte bli varma. Kvällen gick ändå otroligt fort trots att vi var där tidigt. Det var jättemycke folk vi såg en bra spelning med Deportees och dansade till en massa bra musik, en toppenkväll med andra ord! Det var dock mindre roligt och försöka cykla hem i snöstormen! Jag tycker det får räcka med snö nu, har hört att folk har sagt att det kom 40 cm snö igår och i natt. Kunde knappt ta mig ut idag när jag och Maja skulle på stan. Jag kan knappt se ut genom mina fönster heller. Men det var iaf trevlig att få träffa min sötaste Maja som jag inte har träffat sedan i somras när jag hälsade på henne i Uppsala. Vi åt sushi och shoppade lite på stan, en väldigt trevlig dag, trots att det är söndag och bakisdag för oss båda!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar