måndag 4 januari 2010

Nytt år










Trots att allt var väldigt oplanerat på nyårsafton också så blev det en väldigt trevlig kväll och natt! Först var jag och Kenneth hos Walle och åt 4-rättersmiddag. Det var flera saker jag inte hade ätit innan men allt var gott. Först var det ostron, sedan hummersoppa, sedan lammfile med risotto till och till efterrätt blev det pannacotta. Därefter åkte jag iväg på fest i Thulehuset och träffade Marina och Ante. Där var det riktigt mycket folk, särskilt efter 12-slaget, som vi spenderade ute på parkeringen där man såg alla fyrverkerier från kajen. Vi höll även på att bli träffade av några raketer som dom på festen tände på. Sedan fortsatte festen typ till 3 för min del. Karin ringde också och frågade vart jag var och då visade det sig att dom var på väg till samma fest, vilket var en rolig överraskning!:) På nyårsdagen blev det att fira Maria på dagen och filmkväll på kvällen. På lördagen åkte jag och Emmeli och hennes kompisar skrana på Gammlia, det var riktigt roligt och lite läskigt! På kvällen blev det filmkväll igen. På söndagen kl 10 kom Camilla hit och vi skulle ta tag i examensarbetet igen. Vet inte vem av oss som var tröttast och mest förvirrad. Båda trodde att det var måndag och hade svårt för att formulera det vi ville ha sagt. Men det blev ändå en trevlig dag med bra musik och tiden gick riktigt fort. Vid 17:30 gav vi upp skrivandet för att göra klart det sista idag, eller det som vi hoppas är det sista. Vi skickade in det till handledaren som måste läsa igenom det en sista gång innan det ska lämnas in till examinatorerna på torsdag kl 9.

Även om det har blivit lite plugg nu de senaste två dagarna så är jag grymt nöjd med hur året har börjat och hoppas att resten av året fortsätter lika bra. Jag är väldigt glad att både jul och nyår blev så pass bra när jag innan var ganska opepp och inte visste vad som skulle hända. Sedan försöker jag nu ignorera all stress inför framtiden och det faktum att jag snart är arbetslös och inte vet vad som kommer att hända de närmaste månaderna. Jag tror ju att jag vill stanna i Umeå och springvicka typ till maj kanske, mest för att jag har en idé om att jag vill vänta tills efter Umeå Open och min födelsedag. Men sedan borde jag ju börja leta boende i Sthlm redan nu eftersom det inte alls är lätt att hitta något där nere och skulle något bra dyka upp så känns det ju som att jag måste ta det. Nä nu ska jag försöka ignorera tankarna på framtiden och ha en lugn och skön kväll och försöka sova igen den sömn som jag inte fått det här året.

Har förresten även fått hjälp av Camilla att färga håret idag, så nu är jag ljus och fin igen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar