söndag 10 januari 2010

Om att ha tusen olika tankar som virvlar runt



Vår handledare svarade till slut på vårt mail, på fredagen när vi redan hade skickat in examensarbetet trots att han inte svarade. Han skrev att han hade varit i GBG och inte fått tag på en dator, känns ju väldigt troligt, eller!? Och att han hoppades att vi hade skickat in vårt arbete. Usch jag tycker det är riktigt dåligt! Sedan har vi inte heller fått någon datum för opponeringen eller ens veta vem vi ska opponera på. Det är ju någon gång nästa vecka vi borde ha det, men vi måste ju ha tid för att läsa igenom och opponera på arbetena innan. Jag hoppas verkligen att det inte blir skjutet på. Men men hur som helst är det bara att bita ihop. Om ca en vecka är jag färdig med mina sex år på Umeå universitet. Det är verkligen blandade känslor. Men det är dags att göra något annat nu. Jag hoppas verkligen att dom hör av sig så att jag får börja vicka redan nu i jan, men jag vet inte om det är att hoppas för mycket. Annars håller jag för fullt på att kolla upp boende i Stockholm, det är ju inte det lättaste! Sedan börjar jag tänka att jag snart borde säga upp min lägenhet som det är tre månaders uppsägningstid på. Det känns riktigt läskigt. Jag vill inte riktigt säga upp den innan jag har hittat något nytt. Fast om man hittar någon andrahandslägenhet, vilket det förmodligen blir så är det inte tre månaders varsel och då kommer jag måsta betala dubbla hyror plus disposition. Fast jag har nog bestämt mig till 99% att det blir flytt till sthlm innan sommaren. Jag känner att det är nu jag måste göra det här. jag vill komma bort från Umeå ett litet tag och prova på något nytt och det är nu innan jobb och familj man ska passa på. Fast jag är ju väldigt dålig på nya ovissa, oplanerade saker och det allra värsta kommer bli att inte alla vännerna kan flytta med mig. Hur klarar man sig utan sina bästa vänner som alltid finns där och stöttar en!? Aja det behöver inte va för alltid, otrivs jag kan jag alltid flytta tillbaka och som tur är har jag ju bra vänner där nere också. Sedan kanske jag alltid kan övertala några att också flytta ner!:) Jag ska verkligen försöka att inte grubbla för mycket på det, även om alla som känner mig vet att jag alltid grubblar och överanalyserar allt för mycket. Men nu är det 2010 och jag känner på mig att det här kommer bli ett bra år, det måste det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar