måndag 7 december 2009

Om Winnerbäck, Shape up!, Mashed Up och Club zoo







Nu har jag inte orkat skriva igen, har varit mycket med skola och examensarbetet och annat så har inte riktigt haft energin. Men det har hänt mycket roligt Winnerbäcks konsert var helt underbar. Jag blev ju väldigt glad när ajg fick höra att Andreas Grega var förband också. Jag blev lite besviken när han inte spelade Världen är elak som är min favvo, men annars var det bra!:) Men Winnerbäck var ju det bästa. Förstår verkligen inte hur jag kan ha missat honom alla gånger innan! Det började med en video med och en text av honom som visades upp och sedan började dom spela bakom en backdrop med lampor som lyste så att man bara såg deras siluetter. Sjukt bra och maffigt. Sedan var hela showen bra, mycket olika ljus och bilder på skärmarna bakom och han gjorde två extra nummer. Jag hade glädjeeufori, gåshud, tårar i ögonen och skrek mig hes. Jag älskar verkligen att gå på sådana konserter när stämningen är så himla bra och alla sjunger med!!

Sedan på lördagen var jag på bio med mina brorsbarn, vi såg Upp föräldrarna bjöd på bio och snacks. Sedan efteråt blev vi bjudna på mat på Shanghai, väldigt gott. Därefter for ajg hem och gjorde mig i ordning för Shape Up! där Florence Valentin skulle spela. Det va ännu en grym spelning, dom är alltid lika bra live och jag stod längst fram och skrek och fick känna på deras svettiga händer när dom gick av scenen!:) Sedan var det många vi kände ute och vi dansade till massa bra musik. Det var en väldigt bra kväll förutom att jag typ tappade lite hörsel på ena örat!

Sedan den här helgen blev det tvådagars. På fredag for vi på Mased Up på Rex där Le Sport spelade och djade. Tyvärr spelade dom bara tre låtar, alla nya och sedan djade dom en hel del udda låtar som Eva Dahlgren och Spice Girls.. Det blev dock lite för mycke rök så vi gick upp och minglade och hade trevligt där uppe iställt. Men det va helt klart en riktigt trevlig kväll, särskilt för att vara en fredag! Jag var lite orolig att jag skulle vara bakis på ördagen eftersom jag väldigt gärna ville var peppad och må bra när det var Club Zoo på lördagen. Men det var lugnt, hade en mysig dag hemma i lördags på dagen då ajg fixade å städade lite. Sedan på kvällen kom Camilla, Malin och Karin hit på förfest. Jag hade gjort ett musicquiz, det dippades grönsaker och åts popcorn och vi hade riktigt trevligt. Sedan gick vi till TC där det var Club Zoo och riktigt mycke folk som vanligt. Men hela kvällen var så himla rolig, det var som vanligt sjukt bra muisk som man va tvungen att dansa sig svettig till och sedan var det bra folk och trevlig stämning. Jag är så himla glad för att jag äntligen har fått tillbaka peppen för att gå ut och typ för livet i allmänhet.. Jag fick i och för sig en lite släng av depp och dåligt humör nu ikväll när jag får veta saker som jag helst skulle sluppit. Men ska försöka ignorera det och fortsätta må bra nu!

Det går rätt bra med examensarbetet också, vi har skrivit mer än 25 sidor i alla fall och ska börja med analysen imorgon. Sedan har vi så klart massa småfix att göra i resten av arbetet men det tar vi sedan. Det vore så himla skönt att ha skrivit det mesta innan Camilla åker hem och firar jul så kan vi bara rätta det han har anmärkt på när hon kommer tillbaka den 4 januari. Vi borde klara det men vi får väl se. Jag tycket i alla fall att vi är duktiga som sitter typ varje vardag mellan 9-15. Det är bara lite tråkigt att jag har varit tvungen och tacka nej till flera tillfällen att få vicka, men jag antar att examensarbetet är viktigare och kommer ju hinna jobba resten av livet sedan. Fast det känns ju lite stressande att jag får mina sista pengar från csn den 23 december. Men ja det löser sig väl på något sätt!

Nu orkar jag inte skriva nå mer, men har uppdaterat bilddagboken också så ni kan kolla på lite bilder där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar