fredag 12 februari 2010

Om att ha fått en arbetsintervju

Åh jag är så sjuuukt jävla glad nu! Idag är första lediga dagen sen jag anmälde mig på Kommunens korttidsvikariat, och det är för att jag inte orkade vara på ett nytt ställe bara typ en dag och jag behövde gå och anmäla mig på Ams. Men innan jag skulle gå till AMS så märkte jag att jag hade ett missat samtal från när jag var i duschen. Ringde upp och hörde ett namn på en man jag inte kände igen men han sa något om förskola och skola, så tänkte att det var någon från kommunen. Men kollade upp numret och såg att det var till en av förskolorna där jag sökt jobb i Stockholm. Han ringde upp typ 10 minuter senare och vi pratade ett tag, han var väldigt trevlig och jag fick en arbetsintervju nästa vecka när jag ändå skulle till Stockholm och kolla på lägenheten! Sån sjuk jävla tur man kan ha ibland. Tänk om han hade ringt om typ två veckor istället. Dessutom fanns det ingen tillsättningsdatum men hade skrivit att jag förmodligen flyttar ner i april och då sa han att man kan ha vikarier tills dess om det skulle vara så!:D Åh nu hoppas jag så mycket på det här att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag vill så himla gärna få den här lghtn och det här jobbet och börja ett nytt liv i Stockholm, för ett tag iaf. Jag vill göra och se något annat och utmanas lite nu. Jag är väldigt peppad bara på att få komma till Stockholm nästa vecka trots att det är så få dagar, tis-fre och nästan hela tisdagen och fredagen går ju bort till bilresandet. Men ska bli skönt att komma bort lite och ska bli väldigt trevligt att träffa folk där nere!:D

Det har även varit grymt skönt att få vara ledig idag, trots att det var rätt segt att få sitta på AMS och få hjälp av någon som egentligen inte jobbade där. Men sedan åt jag och Karin sushi till lunch och Tomas kom förbi och var supersnäll och gav mig enkronor så att jag äntligen kan tvätta nu. Ikväll blir det att ta det lugnt, tvätta, laga kläder och se på film och imorgon ska jag vara barnvakt till brorsbarnen i Brattfors, och gosa med deras mysiga hund Donna!:D

Sparar festandet till Club Zoo och Shape up med Hästpojken helgerna efter istället!:D

4 kommentarer:

  1. Fy va härligt! hoppas verkligen du får lägenheten och jobbet, vore ju verkligen perfekt!

    och sen är det bra att du sparar festandet till club zoo och hästpojken, för då kommer jag till stan, så då blir det dansande!! :D

    SvaraRadera
  2. Jaa du måste hålla tummarna extra hårt, så håller jag tummarna att ni hittar lght och att du får något jobb i gbg, är det en deal??:D

    Haha ja nu kommer jag vara extra peppad på Club Zoo och Shape up,det kommetr bli dans typ hela kvällarna!:D

    SvaraRadera
  3. Japp jag ska hålla superhååårt!! ^^
    Nu måste jag bara sitta ner någon dag och fixa ett cv och sånt där brev.. och sen ringa runt och kolla upp referenser.. :)
    Men vi har kanske en lägenhet på G nu, han vi snackade med sa att vi låg högt upp på listan, men de var några som skulle kolla på lägenheten först.. men de lät ändå lovande för våran del :)

    Ja fy va vi ska dansa, dansa som aldrig förr ;D

    SvaraRadera
  4. Va bra, tack!:D Ja det är riktigt drygt, men man måste ju göra det! Det går nog bra!
    Jahaa va rooligt, hoppas ni får den nu då!:) När får ni flytta då isf?
    Haha jaa det kommer bli ett väldigt bra slut på en förhoppningsvis bra vecka!:) Du vet ju att du får sova hos mig om du vill också!

    SvaraRadera