tisdag 16 februari 2010

Om att vara förväntansfull och pirrig






Helgen som var var bra och mysig men väldigt lugn. Det var nära att jag festade i fredags men stannade hemma och såg på film istället. I lördags kom Patrik och hämtade mig vid 14 sedan var jag barnvakt åt mina brorsbarn till kl 22 medan dom var på en 50-årsfest. Av någon anledning så vill mina brorsbarn alltid baka när dom är med mig. Men det gör inget, bara mysigt och gott att sedan få fika det. Den här gången gjorde Mathilda mockarutor som hon bara fik lite hjälp med och sedan hjälpte jag Marcus att göra en tulltårta som vi sedan åt som en bakelse med grädde och hallon medan vi såg på en dubbad version av Natt på museet 2. Jag gick även igenom några lådor med grejer som jag har stående hos dom. Det var några lådor jag inte ville ha kvar och några saker kunde Mathilda och Marcus få ta. Sedan blev det även mycke gos med deras hund Donna och som tur var kände jag inget. Jag har ju börjat bli allergisk. Men tvättade händerna efter varje gång jag klappat henne. Det var en mysig kväll som avslutades med att Mathilda gav mig en liten typ rosa/lila ekorre som hon gjort av småpärlor i alla hjärtans dag present. Det var väldigt sött!:D

Igår måndags blev det att vicka med 1-2-åringarna, trots att jag hade tänkt vara ledig fixa med andra grejer till resan, men är bra med extra pengar.

Idag bär det äntligen iväg till Stockholm, det är ju bara en jättekort resa, bara två hela dagar jag hinner vara der och två dagar som går åt till att bila fram och tillbaka. Men jag är väldigt förväntansfull, pirrig och lite nervös. Jag har mycket förhoppningar på på jobbintervju, lägenhetskoll och att få träffa någon igen som jag har velat träffa den senaste 1½ månaden. Men sedan ska det också bli skönt att bara få ett miljöombyte och göra något annat.

nu ska jag göra mig i ordning och packa det sista.

2 kommentarer:

  1. åh det blir så bra! jag håååååller tummarna för dig underbara du! drar hem imån så då kan vi snacka!! vill höra hur allt gått!:) take care! puss puss puss

    SvaraRadera
  2. Jaa gör det är du snäll!:D Ja va roligt att du kommer vara i Sverige så vi kan prata, kan behöva det lite extra nu när jag ska gå runt själv. Du skulle ha varit här! Men bättre att få prata med dig än inget alls!:D Vi hörs sen! Puss puss

    SvaraRadera