fredag 19 februari 2010

Om att inte vilja åka hem!!

Nu är det typ 30 min kvar tills jag ska åka hem från Stockholm. Det känns riktigt trist, två dagar är inte tillräckligt, eller mja 2½ eller hur man nu räknar. Trots det tråkiga vädret och att jag inte har shoppat någonting, men det var väldigt nära att jag köpte ett fint rosettdiadem från Gina tricot, så har jag haft det väldigt bra! Lägenheten var väldigt bra och fin så nu hoppas jag ännu mer att jag får den, håll tummarna nu allihopa, riktigt hårt! Sedan gick arbetsintervjun igår bra, jag var där i nästan 2 timmar, och dom var väldigt trevliga och förskolan verkar väldigt bra. Så håll tummarna att jag får det jobbet också. Jag var den första dom intervjuade och dom hade några till dom skulle intervjua, men sa att vi skulle höras i början på nästa veckan. Dom frågade även om jag kanske kan flytta ner tidigare och att dom kasnke kan hjälpa till att hitta boende om jag får jobbet. jag sa att jag nog kunde flytta ner tidigare men kom på efter att jag nog inte riktigt kan eller vill det. Jag har ju lovat att jag ska vicka och jag vill gå på Umeå Open som är sista helgen i mars. Så ja nu fortsätter vi att hålla tummarna för att jag får lägenheten och kan flytta in i början på april och att jag då direkt kan börja på jobbet!:) Det är typ min högsta önskan nu! Sedan att typ alla vännerna flyttar efter eller att jag iaf ofta får besök!:) Sedan har det varit väldigt trevligt att få träffa dom som bor här nere som man inte kan träffa så ofta. Det är dock lite tråkigt att jag inte orkade göra mer, typ gå runt på söder och kolla, mitt favvoområde, men vädret har varit så tråkigt och jag är trött idag, så det får helt enkelt vänta tills senare. Jag kände inte riktigt att jag orkade åka fram och tillbaka med sl då det typ är kaos överallt efter att det bara har kommit någon cm snö, helt galet är det. Men jag gick ju runt inne i stan och kollade i typ 4 timmar i onsdags, så lite har jag fått se. Och jag är som sagt väldigt nöjd med resan i alla fall, så det känns verkligen tråkigt att åka hem!

Men som tur är har jag något att se fram emot i helgen. Det är Club Zoo imorgon och Camilla kommer hit, så vi ska dansa en massa till all den braiga musiken och äta lunch på stan innan på dagen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar