måndag 22 februari 2010

Om att vara gladast i världen!:D



Bilandet hem från Stockholm gick ganska segt, särskilt med tanke på snökaoset som gjorde att man knappt såg något. Jag fick köra när det var snörök, snö och spårigt, jag som inte tycker så mycket om att köra bil och inte känner mig så säker. Men efter Sundsvall gick det bättre och jag var hemma strax efter 22, helt seg i kroppen och mosig i huvudet. Jag la mig och skulle se på film men somnade istället. På lördagen träffade jag Camilla, som kom hit från Dorotea, för att gå på Club Zoo, så vi gick runt lite i kylan på stan och köpta mat på Subway och sedan hängde vi hos mig tills vi gick iväg till Scharinska där vi hade riktigt trevligt trots värmen och att det var riktigt mycket folk, som ibland stampade på en. Men musiken var riktigt bra som vanligt, så fort vi var på väg ifrån dansgolvet för att typ ta luft som kom det en ny jättebra låt. Sedan fick jag reda på att Invasionen spelade nere i källaren, vilket jag inte visste innan, och jag har velat se dom flera gånger utan att jag har fått med mig någon som vill följa mer och se dom. Dom var lika bra som när jag såg dom på Open första gången!:)

Sedan när vi skulle gå hem så höll vi typ på att dö av kyla så vi fick gå in och värma oss 2 gånger på vägen hem. På söndagen låg vi mest i mina soffor och såg på film och skrattade åt bland annat mina fyllemisstag och jag var en bra värd och låg och sov i soffan medan vi såg filmen!
Sedan ringde dom om ifall jag kunde vicka idag och imorgon på samma ställe där jag redan ska vara i minst 1½ vecka från och med torsdag.

Jag var rätt trött och seg idag men när jag var på väg hem märkte jag att jag hade ett missat samtal som började på 08, så jag ringde upp och höll alla fingrar och tår. Det var rektorn från förskolan där jag var på intervju i torsdags och vi pratade ett tag vilket ledde till att jag nu har ett muntligt avtal på att jag har fått jobbet!!!!:D Jag har ju fortfarande inget boende i Stockholm men jag sa att jag verkligen vill det här och att jag ska göra mitt för att verkligen hitta någonstans att bo och försöka komma ner i början av april, och att jag i värsta fall kanske får bo hos nån kompis eller något liknande. Åh jag är så jäävla glad. Nu vänder det äntligen!:D Nu måste bara alla hålla tummarna för att jag får den där lägenheten i Sundbyberg som jag kollade på, då skulle jag typ vara evigt tacksam!:D

Nu ska jag fortsätta vara glad och typ skutta runt i min lägenhet!:D

3 kommentarer: