lördag 6 februari 2010

Om att rensa ut



Den här helgen känner jag, än så länge, att jag inte riktigt vill eller orkar göra något speciellt. Eller jag fikade med Maria igår vilket var jättetrevligt, men kom hem vid 19 och det blir kanske pingis med Emmeli imorgon på dagen. Så idag när jag inte har några planer alls tänkte jag försöka rensa ur mer grejer här i lghtn så att det blir mindre att göra senare. Jag började lite igår och rensade ut tre påsar med kläder och det lär nog bli en hel del till idag. Men det är lite roligt att prova alla gamla kläder som man inte har använt på länge.

Sedan känner jag att jag borde gå ut en sväng idag när det verkar vara rätt fint väder. För igår på väg hem från stan blev jag så irriterad, det känns som att när det inte är svinkallt ute så är det snöstorm. Jag vill INTE haaa vinter nå mer nu. Det är kallt och blåsigt och man måste ha på sig tusen lager kläder, som knappt hjälper för vinden tar sig typ ändå igenom!:( Så jag kanske ska passa på att gå ut en sväng idag när det än så länge ser rätt lugnt ut.

Annars så har veckan varit bra, trots att jag har måstat kliva upp tidigt och har varit helt slut på kvällarna och att jag har fått träningsvärk efter veckans två träningstillfällen så har det varit en rolig veckan. Det känns verkligen som att jag har valt rätt yrke. Tänk att på arbetstid få spela spel, bygga med lego, åka skrana, rita, pärla, både armband och pärlplattor etc. Dessutom får man höra många roliga kommentarer varje dag och det värmer i hjärtat när man kommer på morgonen och t.ex. en kille ropar "Heeeeeeej" och lyser upp. Det är samma kille som jag har fått rita ubåtar, hajar, yxor, handbojor, skruvmejslar, hammare etc åt!:) Det är verkligen skönt att jag får vara på samma ställe så länge, även om jag får växla mellan de två flyglarna. Att få växla mellan de två flyglarna gör ju att man lär känna alla barn och kommer in bättre i verksamheten tycker jag. Dessutom tror jag att jag har lärt mig näästan alla 70 namn på typ två veckor! Jag fick även höra att jag kanske ska få vara där i två veckor till sedan och med tanke på hur ofta folk blir sjuka och skadade känns det som att det finns chans till ännu mer!

Fast vecka 7 blir det Stockholm och även om det bara är några få dagar mitt i veckan då alla jobbar och jag ska bila ner och kanske även måste köra själv, så är jag riktigt peppad på att komma bort lite och få träffa dom fina människorna som bor där!:)

Nu ska jag fixa frukost och sedan gå ut sen sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar