måndag 29 mars 2010

Om att flytta

Nu sitter jag på golvet i min halvtomma lägenhet, med datorn på ett egenbyggt skrivbord av två flyttkartonger. I natt var sista natten jag sov i den här lägenheten, det kändes lite vemodigt och det var inte helt lätt att somna, jag har ändå bott i den här lägenheten i över 5,5 år. Resten av veckan ska jag sova hos brorsan.

Fast mest känns det skönt att äntligen få komma i väg och äntligen slippa bo i en källarlägenhet utan toa, dusch och ugn. Sedan ska det bli så himla skönt att slippa bo bland flyttkartonger och få ordning i nya lägenheten i Sumpan med nya möbler och fint fixat.

Ikväll kommer Kattis, Karin och Tess, snälla som dom är, hit och hjälper mig att flyttstäda, förhoppningsvis hinner vi klart allt ikväll annars får jag fortsätta imorgon för hyresvärden kommer och kollar på förmiddagen på onsdag, trots att det inte är förens på lördagsmorgon jag och brorsan packar lastbilen och åker ner. Så det känns skönt att jag hinner få några dagar här i Umeå då jag kan ta det lite lugnt och träffa nära och kära innan jag åker.

Förresten så försvann på min mobil på Umeå Open i fredagskväll. jag tror ajg glömde den på toaletten och sedan när jag gick och kollade 20 min senare så var den borta och avstängd!:( Rätt åt dom att skärmen är trasig och att dom knappt kommer kunna använda den eller sälja den. Det som är jobbigast är att sim-koret med alla nummer på är borta och att någon okänd förmodligen kommer att kunn ase alla mina bilder och sms på telefonen!:( sedan är det verkligen inte praktiskt att vara utan mobil och nummer när man är på festival, flyttar och har lagt ut saker på blocket! Dessutom är alla nr till min nya chef och till dom i nya lägenheten. Jag tror dock jag kan få tag i nummerna ändå, sedan får jag skicka mail till alla på fb för att få deras nummer igen.

Bäst på Umeå open var föresten Invasionen och Melissa Horn, stod å grät och hade gås hud en massa på den senare, helt magiskt!:) sedan var Krunegård, [Ingenting], Salem Al Fakir, Jennie Abrahamsson också bra. såg en del band till men orkar inte rabbla alla nu.

Nu ska jag fortsätta med flyttstädningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar