lördag 6 mars 2010

Stockholm here I come



Jag har inte orkat skriva i veckan för min förkylning blev värre och har jobbat och varit helt slut i veckan. Redan i måndags längtade jag tills det skulle bli helg igen!
Men det absolut bästa som hänt i veckan är att jag fick veta att jag fick lägenheten i Sundbyberg. Jag är så sjukt glad och lycklig nu. Det är nästan för bra för att vara sant att jag fick jobbet och lägenheten relativt smärtfritt. Jag har ju gått runt och grubblat lite, men det är ju inge ovanligt för att vara jag, och båda var ju det första jag sökte! Jag trodde jag skulle behöva åka ner till Stockholm den här helgen med det behövde jag inte, han med lägenheten litar på Sussis omdöme. Väldigt skönt att slippa betala det också eftersom jag inte har fått så mycket pengar de senaste två månaderna och det kommer gå åt väldigt mycker pengar med trippelhyror och för att jag sa upp internet och annat för sent. Dessutom så har jag suttit och dreglat efter en del nya möbler på Ikeas hemsida som jag "behöver" nu till nya lägenheten. Men det ska bli riktigt roligt att inreda en ny lägenhet och jag längtar till att få komma iväg och göra något annat nu. Fast det kommer bli otroligt mycke att göra den kommande månaden och som sagt väldigt trist att lämna alla nära och kära. Dessutom är jag ju lite orolig för att jag kommer känna mig ensam där nere också. Jag får tvinga mig på de få jag känner där nere och sedan fokusera på jobb och att få lägenheter hemtrevlig i början!

Nu när det inte blev Stockholm i helgen som jag först hade tänkt så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra i helgen. Men igår var jag så himla trött så låg bara i soffan och såg flera avsnitt av big bang theory och sedan kom brorsan och installerade mina nya datorhögtalare!:) Idag så gick jag och Kattis på en promenad i det otroligt fina vädret. Solen och "värmen" gör verkligen så att mitt
humör blir mycket bättre. Sedan ikväll ska jag och Karin fixa tacos och se på schlager. Det ska bli trevligt då det har känts som att vi knappt har hunnit umgås så mycket på slutet, så måste verkligen passa på nu innan jag flyttar!

Nu ska jag försöka ta till vara på min energi och städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar