lördag 7 februari 2009

Helg!

Jag är fortfarande lika glad om inte ännu lite gladare till och med. Nu blir jag hela tiden överaskad över att det händer så bra saker, inte alls som jag trodde det skulle hända. Det värmer att äntligen få vara glad på typ alla plan. Även om det är lite tråkigt att det är när flera av mina vänner är lite nedstämda och på dåligt humör!:(

Jag borde dock börja ta tag i all planering och läsning till praktiken så jag kan göra alla skoluppgifter och inte bara njuta över hur roligt det är att vara med dom fina och roliga barnen, som ställer typ 100 miljoner frågor varje dag. Frågor som t.ex: Varför har du utsläppt hår idag? Ska inte du klippa dig snart? Varför har du så långa örhängen? Varför har du skärp på din klänning? Varför har du lila naglar? Varför har du ytt färg på naglarna, förut hade du röda nu har du lila? Varför har du ditt diadem så där? Ska inte du klippa dig snart? Hahaha vad ska man svara på alla sådana här frågor!? Ehm mjadu för att jag vill..

Haha man får ju höra massa roliga saker varje dag, som t.ex. när en 5-årig tjej ska ge en 5-årig kille en komplimang, dom ska göra det nu inför alla hjärtans dag, så säger hon: för att han är sig själv!:) Haha väldigt oväntat att få höra från en 5-åring.

Sedan när vi var ute nu i vecka så sa en 5-årig tjej att jag inte fick gå in först för att jag inte är vuxen. Då sa jag: nähee, är jag inte!? Hur gammal tror ni att jag är då? Jag tyckte det skulle var kul att höra eftersom dom trodde jag var 17 år förra praktiken och dom vet ju att jag går i skolan så.. Men så säger lilltjejen 34. Hahaha så då fick jag ju lov och fråga om det inte var vuxet. Sedan så fortsatte vi prata lite om ålderar på deras föräldrar och en annan praktikant och jämförde osv.. haha men det är så roligt att höra hur dom ser på saker och ting!:)

Men som sagt borde verkligen skriva mina planeringar, ska bla hålla i en samling i veckan och det känns lite läskigt, vet inte alls vad jag ska göra än!:( Och dessutom känns det ju inte jätteroligt och sitta och plugga nu när det är helg. Jag tror jag ska gå ut på Livin Lavish ikväll. Jag hade dock tänkt fara på en fest hos Emmelis kompis innan men nu blev Emmeli magsjuk igen, nackdelen med att jobba med barn, man blir så lätt sjuk, särskilt i början. Så nu vet jag inte riktigt om jag kanske ska haka på Kattis, hon sa tidigare i veckan att hon nog ville på TC ikäll.. Men då vore det ju smartare att plugga idag om man kanske är bakis och trött imorgon. Fast å andra sidan vore det ju lite trevligt gå en sväng på stan och se lite folk, som är äldre än 5 år!:P Ska fundera lite mer över helgens planer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar