måndag 16 februari 2009

Plugg och praktik

Den här veckan kommer nog bli rätt jobbigt. Började kl 9 imorse och hade handledarsamtal och det gick ganska bra. Jag trodde hon skulle ha mer dåligt att säga om min samling som jag hade i onsdags men det va mest bara saker som jag själv visste som hon påpekade. Jag vet ju att jag behöver öva mer på min ledarroll i samlingar med alla barn. Sedan fick jag rätt bra tips på aktiviteter jag kan göra och hur man ska tänka i olika situationer, väldiggt lärorikt. Sedan var jag kvar till stängningen för att testa på det, så var inte hemma förns kl 18. Imorgon ska jag testa på att vara med på en öppning så måste kliva upp 5:30 imorgon, usch å fy. Jag som var jättetrött imorse när jag klev upp 7:30. Sedan när jag kommer hem måste jag skriva min planering till samlingen jag ska ha på onsdag. Den ska dessutom filmas så att vi sedan kan analysera min ledarroll ännu bättre. Det känns rätt läskigt, men också väldigt lärorikt och viktigt att testa tror jag. Sedan måste jag skriva klart mina mål med praktiken som måste skickas in till min lärare som ska komma och observera mig på måndag. Dessutom ska jag och min handledare diskutera min planering inför den samlingen som läraren ska observera, så då måste jag skriva klart den planeringen innan fredag också. Sedan har jag en till aktivitet jag måste skriva om innan måndag. Och som om detta inte vore nog så har jag flera böcker jag måste läsa. Hur tusan ska man orka det. Man är ju jättetrött när man kommer hem efter att ha varit med barnen nästan en hel dag. Sedan vill man ju dessutom ha lite fritid och göra annat också. Aja jag får försöka kämpa på och försöka göra bort rätt mycket den här veckan.

2 kommentarer:

  1. huvva för att bli filmad ;( jag hade varit nervooos

    SvaraRadera
  2. ja det va lite läskigt först, men det gick bra, samlingen va rolig å blev ungefär som jag hade tänkt mig, men sen på fre ska vi kolla på det, det kommer bli desto jobbigare!

    SvaraRadera