måndag 20 juli 2009

Ännu ett inlägg från Stockholm

Resan har väl tyvärr inte börjat så himla bra tyvärr. I lördags kväll for jag och mötte Joel, Mattias och Hannes på Järnet i gamla stan och sedan gick vi vidare hem till hannes och drack drinkar. Det va meningen att vi skulle gå vidare men det blev så att vi stannade där hela kvällen. Och när vi hade varit uppe på tackterassen så ramlade jag, som vanligt, gick snett och stukade foten, fast var inte min vanliga lättstukade fot utan den andra!:( Jag låtsades att allt gick bra men sedan svälde foten upp mer och mer. Sedan slutade kvällen i tårar efter ett mindre roligt samtal. Jag fick dessutom lov att sova över där eftersom jag typ inte skulle hitta hem själv där kl 4 på natten. På söndagen var jag mestadels ledsen och deppig. Fast sedan kom Isa och Josef och vi gick och åt brunch på subway och sedan chillade vid vattnet och spelade spel och hade trevligt. Därefter gick jag och Isa till och handlade massa god mat och grejer, bla jordgubbar och glass som vi sedan åt på kvällen medan vi såg på Walk the line. Jag är verkligen otroligt nöjd över att få träffa Isa igen nu efter typ ett halvår och jag behöver hennes positiva vibbar och obryddhet just nu!:)

Idag tog vi det väldigt lugnt imorse och fixade gobrunch med äggröra och mackor. Sedan for vi in till centrum och gick runt i affärer. Det gick väl inte helt bra med med min stukade fot och typ ännu ondare lår som jag också gjorde illa i fallet. Efter stan gick vi till den bästa Sushistället jag varit på som bara ligger 5 min härifrån där vi bor. Det var så sjukt gott, jag som varit sugen på Sushi i flera veckor.

Ikväll ska vi bara ta det lugnt, vila upp mig så jag orkar göra mer roliga saker sen i veckan. Jag tror vi typ ska göra milkshkes och spela spel och bara umgås. Känns precis lagomt ikväll!:)

Men om det är någon som har några roliga tips på saker som vi kan göra här, helst sånt som inte är så dyrt så får ni mer än gärna tipsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar