söndag 26 juli 2009

Blandade känslor

Jag har en konstig känsla i magen och har haft det i lite mer än ett dygn nu. Det är lite som att jag inte vet vad jag ska tycka, tänka eller göra om något. Samtidigt som jag har massa glada känslor också, men att jag inte riktigt kan fokusera på dom. Jag är jätteglad för att jag fått en vecka med Isa här i sthlm, men nu har hon åkt och det känns väldigt trist och ensamt, särskilt eftersom jag inte vet när vi kommer att träffas nästa gång. Sedan är det en annan person som jag inte borde träffa nå mer, fast det kommer bli så jävla svårt och jobbigt att inte få göra det, så därför fortsätter jag fast allt och alla säger åt mig att inte göra det. Fast dom säger det ju för min skull och egentligen vet jag ju och känner att det inte smart att fortsätta eftersom jag inte mår bra av det. Eller jag mår oftast superbra när vi ses men det hela är väldigt destruktivt eftersom jag lätt blir besviken och ledsen. Så vet inte hur jag ska orka ta i tu med det här. Då känns det som att jag bara kommer vara ledsen och inte få dom superbra stunderna.

Helgen har ändå varit rätt bra. I fredags följde jag med Isa när hon skulle bli fotad sedan skyndade vi oss hem, lagade mat och drack cider och hade trevligt. Sedan träffade vi Josef och hans kompis Martin och for till Debaser medis. Där var det mestadels roligt, bra musik och trevligt folk. Fast det hände några grejer som gjorde mig rätt irriterad. Efteråt träffade jag Joel mfl och följde med på efterfest i Gamla stan hos Hannes. Det var trevligt förutom en del diskussioner.

På lördagen åt jag, Isa och Emmeli kinamat och sedan for jag och Emmeli på Debaser slussen medan Isa for på någon annan fest. På Debaser var det riktigt mycke folk, särskilt på uteserveringen. Sedan var det jättemycke bra musik så vi dansade större delen av kvällen trots att vi höll på att dö av värmeslag. Vi tog bussen hem vid 2:30 eftersom jag höll på att dö av trötthet. Jag sov bara typ 3-4 timmar natten innan. Det var länge sen jag sov så gott i natt. Jag somnade nästa direkt och sov hela natten fram till 12:10, grymt skönt. Sedan idag har vi städat lghtn nu innan Isa for. Så nu när hon har hon åkt känns det ensam och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Fast jag pratade med Maja och vi bestämde att jag ska komma och hälsa på henne i Uppsala imorgon. Jag har ju aldrig varit där så det ska bli trevligt. Dessutom kommer inte Karin hit förns på tisdagkväll så jag är ensam här tills dess.

Nä nu ska jag lägga mig i soffan och se på tv och försöka ignorera alla förvirrande och dåliga känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar