tisdag 28 juli 2009

Uppsala tur och retur

Igår på morgonen fortsatte jag att må dåligt och hade en stor klump i magen. Eftersom jag är ensam här i sthlm nu så fick jag massa tid över allt grubbla på allt vilket ledde till att jag till slut bröt jag ihop och grät en massa. Jag är less på allt dåligt som händer mig och det blir inte bättre av att jag går sysslolös hela sommaren och får tid över till att grubbla alldeles för mycket. sedan tror jag att jag är ganska mycke extra labil just nu för att det på lördag är ett år sen pappa gick bort och jag är här i Stockholm då..

Men sedan tog jag tag i mig själv och gick och tog en lång dusch, gjorde mig i ordning och åkte och hälsade på Maja i uppsala. Hon kom och mötte mig vid stationen och sedan gick vi genom stan den korta biten tills där hon bor, väldigt centralt och fint. Sedan gick vi lite i affärer innan vi gick och satte oss uppe på ett tak som tillhörde en av nationerna. Där åt vi hamburgare, drack cider och pratade. När vi började bli lite kyliga gick vi förbi den fina och mätiga domkyrkan på vägen tillbaka till Maja där jag fick träffa Gyuri medan maja tog på sig mer kläder innan hon följde mig tillbaka till stationen. Det blev en väldigt kort visit men det var trevligt att få träffa maja lite, se uppsala och slippa vara ensam.

Idag tror jag att jag ska ta det väldigt lugnt, kanske ta en promenad nere vid vattnet här i Hammarby sjöstad. Sedna kommer Karin vid 21 ikväll, vi pratade om utgång då, men vet tyvärr inte om jag är så sugen. Jag får känna efter lite under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar