fredag 20 november 2009

Då var det helg igen!

Ja nu är det som sagt helg igen, fast det känns inte alls som det tycker jag. I morse var jag tvungen att kliva upp 6:30, göra mig i ordning, cykla till vasaplan i regnet och sedan åka buss bort till Tomtebo för att göra en av våra intervjuer. När vi kom till Tomtebo klev vi av på fel hållplats och vi gick fel, men till slut hittade vi och hon vi skulle intervjua var sen så det var lugnt. Intervjun gick bra, sen när jag kom hem vid 10 igen så åt jag frukost och la mig i soffan och sov och såg på tv tills typ 12 då Andreas ringde och frågade vad som hände på klubbfronten i helgen. Hahah ändå roligt att folk fortfarande frågar mig vad som händer på helgerna, trots att det känns som att jag inte har lika stor koll längre och som att det inte är lika mycket som händer heller. Sedan gick jag ner på stan och höll Karin sällskap på hennes lunch, handlade mat, gjorde middag och såg Twilight. Karin tyckte att jag borde se Twilight så att vi kan gå och se New moon sen, så då gjorde jag det i brist på annat att göra och jag gillade den faktiskt, så nu är jag peppad på nästa film!:)

Men det känns faktiskt inte alls som helg, vilket kanske inte gör så mycket när det inte verkar bli dom saker som jag helst ville göra i helgen. Det ahde avrit trevligt att gå och se Betnér imorgon och sedan vill jag gå på Scharinska och se Invasionen och Alkberg, men tyvärr verkar det som att det inte är någon som är peppad. Så det blir nog bara att vara hemma och se på film, städa,plugga lite och kanske träna i helgen. Jag får se fram emot Winnerbäck på torsdag istället. Blev ännu mer peppad idag när jag såg att det är Andreas Grega som är förband, upptäckte honom igår på en playlist på Spotify och tycker han är riktigt bra, så det ska bli jättekul att få se honom live också!

Sedan så ringde Emmeli idag och frågade om jag kunde vicka på förskolan tis-tors nästa vecka, och det vill jag ju verkligen så ringde och gullade lite med Camilla och vi bestämde att det går bra att jag vickar iaf ons-tors, för på tis har vi två intervjuer. Sedan får vi sitta extra duktigt med examensarbetet de andra dagarna istället! Det känns som att jag gärna vill vicka så mycke som möjligt nu eftersom jag inte kommer ha någon inkomst efter den typ 23 dec. Dessutom vill man ju gärna tacka ja när dom ringer så att dom hör av sig fler gånger! Usch får ångest av att tänka på framtiden med att söka jobb, vicka och fundera på hur det blir med Stockholmsflytten. Men ska försöka att inte tänka så mycket på det nu utan försöka fokusera på att få klart examensarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar