måndag 16 november 2009

Hermankaka





Förra fredagen, den 6 november kom Maria hit med en vänsmet som jag fick reda på att jag skulle ta hand om innan jag fick baka ut den och sedan ge av smeten till 4 vänner. Jag var väldigt skeptisk först eftersom den såg ganska äcklig ut i den lilla burken ajg fick den i, dessutom får man inte ha lock på utan bara en handduk så vi har skämtat om att den sprider runt massa sjukdomar. Igår var det dags att baka ut Herman, som smeten heter, till en Hermankaka med bla äpple, choklad, nötter och kanel i. Efter 1 timme och 45 min i ugnen tog jag ut den trots att den fortfarande var lite geggig. Men det stod en timme på receptet så vågade inte ha inne den längre. Det beror säkert på min dåliga varmluftsugn att det tog så lång tid. Jag tog med mig en bit till skolan idag som jag och Camilla åt medan vi skrev på examensarbetet och den är faktiskt rätt god, påminner lite om jul och typ banankaka.

1 kommentar:

  1. Jag har också bakat Herman. Med tanke på hur jäsningen luktade var det säkert från samma deg :)

    SvaraRadera