måndag 9 november 2009

En uppdatering

Jag är som fortfarande seg på att uppdatera både blogg och bilddagbok nu för tiden. Jag har inte inte riktigt haft ork eller tid. Men nu tänkte jag uppdatera lite om vad som har hänt sen sist. Jag bestämde mig ju för Sation och jag och brorsan åkte och hämtade den i tisdagskväll, sedan fick den ladda till onsdagen då jag satt och försökte lära känna den hela kvällen. Den är lite avancerad men nu är vi goda vänner! Den har en riktigt bra kamera med många funktioner, bra med stort minneskort, det följer med ett på 8 gb men man kan köpa upp till 32. Så det får plats med mycket musik på den. Dessutom följer det med så man kan ladda ner 60 filmer gratis som man kan se på mobilen!:) Och det är inte så jobbigt med touchscreen som jag hade trott!

På tisdagskvällen fick jag även nya tvn och brorsan kom och hjälpte mig att sätta upp den och installera lite. Sedan packade han ihop min gamla som han skulle sälja till nån kund, det va därför jag bytte! Är dock inte alls lika nöjd med tvn som med mobilen, både sämre bild och ljud jämfört med den andra!:(

I onsdags så började vi också med examensarbetet och jag och Camilla träffade vår handledare Tommy som läste igenom vårt syfte och frågeställningar, bollade lite idéer och satte upp lite mål för dom närmaste veckorna. Så det känns bra än så länge, we can do it!

I torsdags så fick jag vicka på 1-2-årsavdelningen. Det är roligt att få vicka och göra lite annat än att bara plugga och barnen är så söta och goa och personalen trevlig. Efteråt städade jag på mindspace, tvättade, åt middag med Karin på stan och sedan for vi och tränade. Träningen gick inte så jättebra den här kvällen då vi båda va trötta å mätta. Men annars går träningen ganska bra även om det känns som att man typ har konstant ont i kroppen av träningsvärk och stelhet!

I fredags kom Maria hit med en vänsmet som ska bli en hermankaka. Man måste ta hand om den i 10 dagar innan man kan äta den, dessutom ska den ges till 4 vänner. Mina vänner är dock väldigt skeptiska till det här, precis som jag var i början. Men det är faktiskt inte så mycke man måste göra med den under tiden och det är ju lite spännande att få se slutresultatet. Så känner du att du vill ha en vänsmet så är det bara att säga till!

På fredagkvällen så gick jag och Karin This is it, det är en bra musikdokumentär och man blev sjukt sugen på att se showen som dom övade inför. Jag tycker så synd om alla dansare och musiker mfl som var med men som nu inte för slutför och typ göra typ sitt livs största grej!

På lördagskvällen for jag och Karin ut på Club Zoo efter att ha suttit hos mig och förfestat och titta på roliga klipp. Jag hade en riktigt rolig kväll på TC, riktigt bra musik, som vanligt på Club Zoo, trevligt folk och bra stämning! Den enda nackdelen är väl typ att man svettas ihjäl av värmen på dansgolvet.

Imorse så ringde det en kille och sa att han skulle komma och fixa mitt avlopp i köket, som bubblar upp grannarnas diskvatten mm, å han var typ utanför så det va bara att skynda sig att klä på sig nått och försöka se vaken ut. Men efter att han har fått bort en massa gegga och äckel så rinner iaf vattnet undan fortare, hoppas bubblandet också blir mindre!

Hmm nu är det nog inge mer jag känner att jag vill uppdatera just nu, men ska försöka skriva lite oftare nu! Och lägga upp lite mer bilder, har ju varit väldigt dålig med det på slutet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar