onsdag 18 november 2009

Examensarbetesstress!

Igår hade vi träff med vår handledare för examensarbetet och nu när vi har fått ännu mer klart för oss hur mycket vi ska ha gjort tills när börjar jag känna mig ganska så stressad. Vi hade vår första intervju idag, sen har vi en imorgon och en på fredag och sedan har vi dom sista två på tisdag, vilket innebär att vi inte kan börja skriva på resultatet förens på typ onsdag. Då har vi 3 veckor på oss att skriva allt förutom diskussionen, och hela vårt arbete ska vara ca 50 sidor, hittills har vi skrivit typ 6-7 sidor på två veckor. Fast nu har vi läst litteratur och gjort reserch så jag hoppas att det går fortare sen när vi väl börjar skriva på resultatet. Det känns dock lite orättvis när man hör att andra som ska skriva två bara behöver skriva ca 30-40 sidor. Det är ganska så stor skillnad för oss som ska hinna skriva ca 50 sidor. men blir det mindre så gör nog inte det så mycket. Vår handledare verkar gilla det vi har skrivit hittills i alla fall, vi har bara ändrat på lite småsaker, så det känns ju bra! Sedan får man försöka fokusera på att det här blir det sista jag gör på universitetet sen ska man ut i verkligheten och jobba. Då tror jag dock att man kommer sakna pluggtiden lite, det är ju rätt lugnt emellan åt och stor frihet, dessutom så lär man känna mycket nytt och trevligt folk. Men efter att ha pluggat i 6 år ska det faktiskt bli skönt att börja jobba och slippa all pluggångest!

Nu ska jag gå och slappa i soffan så jag är pigg och alert imorgon när jag ska till förskolan som jag gick på själv när jag var liten och som jag dessutom hade praktik på direkt efter gymnasiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar