söndag 11 januari 2009

Här har ni tjejen med den sämsta självdisciplinen!

När jag kom hem från England så täntke jag hela tiden att jag måste börja plugga på måndagen, jag kom hem på söndagen. Men på måndagen smsade jag mina två klasskompisar som hade lånat mina böcker medan jag var borta, men då blev det till slut så att jag inte kunde få dom förns på tisdagen. Så då kände jag var skönt då kan jag packa upp, tvätta och hänga med marie på måndagen. Sedan när tisdagen kom å jag ahde fått mina böcker så låg dom fortfarande kvar i påsen hela dagen. Det enda jag gjorde va att skriva av frågorna i ett wordsdokument. Sedan höll jag istället på med att ladda upp 233 bilder från resan i min bilddagbok och sedan gick jag en sväng på stan. Jag tänkte att jag får plugga desto mer på onsdagen och att då får jag inte gå ut och göra något annat. Det blev onsdag, men större delen av dagen satt jag bara och läste bloggar och pratade på msn, skrev på sin höjd 10 rader. jag täntke återigen att imorgon får jag vara duktigare och skriva mer. Torsdagen kom, och den såg ut ungefär likadan ut som onsdagen. På fredagen började jag bli irriterad över mitt eget beteende och tänkte att IDAG måste jag minsann skriva MINST två sidor. Men självklart så blev det inte så då heller. Istället skaffade jag den här bloggen och skrev fixade med den i några timmar. Det var typ efter kl 12 på kvällen jag började få mer ångest så då bläddrade jag lite i en bok å skrev av några citat. På lördagen tänkte jag att det är ju trots allt lördag, jag borde få ha en ledig dag.. för jag hade ju ansträngt mig såå mycket på veckan, pff! Så istället satt jag och översatte Håkan Hellströms låttexter till Engelska åt Andy och funderade på om jag skulle gå ut eller inte på kvällen. Karin hade fått biljetter till Nöjesmagasinets vinterfest på rex, eller vad det nu hette, där det skulle va mat och champagne å grejer. Men för ovanlighetns skull var jag inte alls sugen på att gå ut. Det kändes bara som ett stort projekt att göra mig i ordning och gå dit. Annars brukar det ju alltid vara jag som vill gå ut och får övertala andra att följa med. Sedan la jag mig istället och såg klart första säsongen av weeds, så nu är jag fast i den serien. Sedan ringde Kattis vid 22 och frågade om jag inte ville följa med på Rex och jag sa att jag diskade och inte hade gjort mig i ordning något. Men när vi hade lagt på började jag ändå fundera på om jag kanske inte ville gå ut iaf, så jag gick å duschade och tänkte att jag får se hur det känns efteråt. Men när jag hade duschat så kände jga mig fortfarande inte så peppad och jag kände att jag inte orkade stressa, så då la jag mig och såg på några fler avsnitt av weeds. Sedan ringer kattis igen typ en timme senare och frågar om jag itne ahr ändrat mig för hon ville så gärna gå på Rex. Men tyvärr så hade jag bestämt mig då, även om jag såklart funderade över vad jag missade i och med att jag inte gick ut. Sedan ringde kattis igen ett litet tag senare, men då undrade hon om hon kunde komma förbi och ta med sig Seinfeld och popcorn. Så då fick jag vara lite social iaf, efter typ en vecka i isolation!:P Jag tänkte ju att det var bra att vara hemma så att jag skulle orka plugga desto mer idag. Men när Kattis hade gått vid 2:20 så la jag mig å såg ytterligare några avsnitt av weeds, såg 9 avsnitt den dagen, och somnade inte förens vid 4:30. Vilket självklart ledde till att jag itne klev upp förens vid 13 idag och fortfarande inte har börjat plugga. usch vilken otroligt dålig självdisciplin och motivation jag har när det gäller plugg nu. Jag orkar bara inte. Fast är väl inte så konstigt att jag är less efter att ha pluggat på universitetet i 5 år och allt jobbigt som har hänt senaste 1½ året. Men nu när det bara är 5 dagar kvar innan hemtentan ska vara inne så börjar jag känna mig mer stressad, vilket tror behövs för att jag ska få något gjort. Nä NU ska jag verkligen försöka plugga duktigt i några timmar så kanske jag får slappa sen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar