torsdag 29 januari 2009

Den första dagen på praktiken

Åh jag är så glad och nöjd efter första dagen på praktiken!:) När jag kom in i hallen och skulle klä av mig kom det en tjej som skulle tvätta sig efter frukosten och när hon såg mig hejade hon först och sedan springer hon in till dom andra å skricker: "Patricia är här nuuuu!". Sedan kommer en annan tjej springandes och krama mig och fler och fler kommer ut i hallen och hälsar och frågar om dom får sitta i mitt knä och sedan bredvid mig på samlingen. Blev alldeles varm i hjärtat av det varma välkomnandet och att dom mindes mig!:) Hela dagen fortsatte lika bra, barnen ville vara med mig och att jag skulle sitta bredvid dom och hjälpa dom med saker. Personalen på andra avdelningar hälsade mig välkommen tillbaka och tyckte det var roligt att jag var tillbaka. Sedan fick jag höra av en på samma avdelning att jag ju är så duktig och att jag skulle klara mina aktiviteter lätt osv. Nä gud det här känns super bra, så roligt att få komma bort från skolan och få vara där med dom här fina barnen och personalen i 7 veckor.

Nu ska jag göra middag och sedan ska jag gå och städa på brorsans jobb, känns ju inte riktigt lika roligt. Men känns bra att fokusera tankarna på lite annat och inte analysera sönder det jag kanske ska göra sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar