måndag 1 juni 2009

Brännbollsyrehelgen!

Eftersom att ena chefen ringde och sparkade mig 15.50 i fredags så kände jag först inte att jag var sugen på att göra typ något alls i helgen. Men sedan pratade jag med Marina och hon fick mig lite mer peppad på att komma och grilla med dom som hade spelat brännboll. Så efter några om och men kände jag att jag behövde komma ut och tänka på annat så jag åkte till Kristin där det grillades och spelades kubb. Det blev riktigt trevligt. Sedan när dom andra skulle fara på festen på kajen for jag hem. Det kändes lagom. Jag hade ju ändå varit uppe sedan 6:30 och varit och vickat på förskolan.

Sedan på lördagen ringde Marina igen typ 10 min efter att jag hade klivit upp och frågade om jag ville med och kolla på brännbollen. Så vi var uppe på ängarna från typ 13-18:30 i den stekande solen bland några tusen andra människor. Det var väldigt trevlig stämning och riktigt sommarvärme. Flera brände sig riktigt ordentligt, men själv hade jag smörjt in mig och klarade mig rätt bra ändå. Sedan efter att ha väntat på bussen i säkert 30 min så stressade vi hem och gjorde oss i ordning för att sedan fara till Linda och Peter och grilla. Efter god mat och trevligt sällskap så gick vi allihopa ner mot älven och spelade kubb och lyssnade på när White snake spelade. Vid 12 åkte några av oss ner till stan, fast då var det typ fullt överallt så vi minglade runt på stan lite och sedan köpte vi mat och satte oss i parken och åt. Det blev en riktigt trevlig kväll även om vi inte tog oss in någonstans.

Ska lägga upp lite bilder senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar