tisdag 16 juni 2009

Upp och ner


Det känns som att allt går väldigt upp och ner just nu, mest ner. Ellas begravning i lördags var riktigt tung. Jag hade försökt låta bli och tänka på det, men typ 1½ innan begravningen började fick jag en stor klump i magen av ångest. Jag kände mig inte alls redo för ännu en begravning, den 3e på 1 år och 8 månader. Dessutom i samma kapell. När vi kom in i hallen där såg jag min moster, kusin och morbror alldeles tårögda och det blev väldigt svårt att hålla tillbaka tårarna själv. Sedan när vi väl hade satt oss och man såg kistan där framme och hörde klockorna ringa så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna längre. Ännu värre blev det när dom spelade upp en av Ellas favoritlåtar Takida - Curly sue.. Nu kommer jag inte kunna höra den låten utan att tänka på henne. Efteråt for vi till församlingsgården och åt smörgåstårta och fikade. Det var skönt att prata med släktingar och andra som man inte träffat på länge och prata om annat och hämta igen sig lite. Klockan 18 skulle jag och Kenneth fara på 10-årsjubileums middagen för brukarkooperativet. Vi var väl inte riktigt upplagda för det, men det var ändå trevligt och prata med Arne och Marietta och se bilder som mamma var med på. Annars kände vi tyvärr inte så många, dom som vi kände som egentligen skulle komme blev sjuka eller fick förhinder. Fast det blev ändå trevligt, god mat, trevliga bordskamrater och rolig underhållning. Sedan vid 22:30 for vi vidare till TC för att kolla läget. Jag hade inte tänkt stanna hela kvällen, men när jag väl var där var det rätt många jag kände och hade trevligt så stannade nästan hela kvällen ändå. Så lördagen var verkligen både och, men det var ändå skönt och komma ut och tänka på annat istället för att bara sitta hemma själv och göra inget.

Sedan lördagen har jag väl inte gjort så mycket, slappat framför tv, gått på promenader, slösurfat, läst bloggar, läst bok.. Men är så less på det här vädret nu, jag blir så deppig och rastlös. När solen skiner känns allt genast bättre och man behöver inte sysselsätta sig lika mycket. Just nu känns det som att jag bara vill komma bort från den här stan och göra något annat ett tag, glömma all skit och göra roliga saker, träffa roliga människor. Tur att jag har sthlm att se fram emot, annars vet jag inte vad jag skulle göra.

Nu ska lägga mig i soffan och läsa innan jag ska laga storkok om några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar