tisdag 24 mars 2009

Nervöst

Emmeli ringde mig idag när jag var i skolan och frågade om jag kunde vikariera imorgon på förskolan som hon jobbar på. Eftersom jag är ledig imorgon så sa jag ja. Det känns väldigt roligt men också nervöst. Jag har aldrig varit på den förskolan förut. Dessutom är det bara 1-åringar där och jag har ju mest erfarenhet av att jobba med 4-5-åringar. Men det känns som en väldigt bra erfarenhet och bra att få in en fot på en förskolan nu när det inte är så länge kvar tills jag är färdig förskollärare. Ska bli väldigt intressant att se hur det går men det känns bara roligt. Jag hade tänkt ha en ledig dag och shoppa imorgon och njuta innan nya kursen som verkar lite dryg börjar. Men det blir bra det här med.

På torsdag börjar ju Umeå Open. Det känns väldigt skumt. det här är nog året som jag har köpt biljett senast och jag vet inte men utbudet känns väl inte jättelockande. Visst det är ganska många som jag vill se men få som känns extra lockande. Det är väl typ Florence Valentin, Boris and The Jeltsins, Tiger Lou och The Hives som känns mest peppande. Men det ska bli roligt att se John ME, Fever Ray, Soundtrack of our lives, Deportees, Loney, dear, Jenny Wilson, Parker Lewis etc. också.

Sedan är det bara typ 2 veckor kvar till min födelsedag, tills jag fyller 25. Då har jag bestämt att jag ska baka en smörgåstårta och kanske en vanlig och sedan på helgen kanske det blir lite födelsedagsfest, får se. Imorgon får man äntligen pengar imorgon, och ikväll är det mycket bra på tv. Jag behöver verkligen försöka se saker lite mer positiv nu så att jag inte deppar ner mig. Dessutom känns det ju väldigt skönt att ha gjort bort det sista i den här kursen idag, och redovisningen gick rätt bra, det var inte så seriöst som tur var.

Trots att jag nu har försökt peppa upp mig mycket vill jag bara säga att jag saknar min mamma lite extra idag när det var 1½ år sedan hon gick bort. Jag drömde om henne i natt, det var lite småläskigt men ändå väldigt värmande och fint på något sätt. Jag drömde att hon kom och knackade på min dörr och när jag såg henne blev jag förvånad och förskräckt men sedan gav hon mig en kram som gjorde att jag blev alldeles varm och avslappnad. Sedan vaknade jag och hade sockerdricka i armen. Men det kändes ändå fint och tröstande på något sätt.

nu ska jag slappa i soffan ett tag innan jag orkar ta i tu med disken.

3 kommentarer:

  1. Hej gumman! Jag tänker på dig lite extra idag och håller tummarna för att det går bra imorgon (vilket jag är övertygad om att det gör!). Kul att få vicka lite!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket gumman!:) Ja känns faktiskt väldigt kul att få va ute i förskoleverksamheten lite mer och få mer erfarenhet:) puss

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Det kommer att gå galant. Om inte annat blir du en erfarenhet rikare!

    SvaraRadera