måndag 30 mars 2009

Bitter!

Just nu är jag bara jävligt bitter, frustrerad, lättirriterad, besviken, omotiverad, less etc etc.
Jag har knappt någon lust med något. Skolan är riktigt dryg. Idag hade vi bland annat en föreläsning om ifall konsten är en autonom kunskapsform och vad man har tyckt om konst genom tiderna. Särskilt typ Platon och Aristoteles, Immanuel Kant, men även på medeltiden, 1600-tal i frankrike. Det kändes lite för jobbigt så här på en måndagmorgon när man har legat och grubblat lite för mycket natten innan. Som tur är fick jag luncha med Tess och det kan ju alltid få mig på lite bättre humör. Sedan när jag kom hem efter 15 borde jag ha pluggat, men istället satt jag först lite vid datorn och sedan flyttade jag till soffan där jag till slut somnade. Jag vaknade vid 17.30 och åt middag och såg på Ed och sedan somnade jag om igen till typ 19 då jag vaknade av att några Jehovas Vittnen knackade på och ville bjuda in mig till något, typ jesus död eller nå liknanade. Men jag sa bara att jag inte var intresserad och då gick dom glatt vidare. Det kändes skönt så jag slapp stå där och prata och försöka vara trevlig.

Nu borde jag försöka bläddra lite i den där boken vi ska ha läst tills imorgon, så att jag har en liten koll vad den handlar om. Men mer än så orkar jag verkligen inte engagera mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar