tisdag 3 mars 2009

Sportlov

Inte för mig, utan för många av barnen på förskolan, igår var det 9 barn, idag var det 7 barn å på fredag tror jag att det bara kommer vara 5 av 22 barn. Man känner sig nästan lite överflödig, fast vi ahr löst det så att vi får gå hem tidigare och så nu i veckan. Igår fick jag sluta 40 min tidigare och idag slutade jag vid 13 istället för 14:30. Det är väldigt skönt, särskilt nu när jag har en del jag måste läsa. Fast istället för att börja läsa direkt när jag kom hem så gick jag och handlade mat och jord till blommor som jag fick från förskolan nu när dom planterat om deras blommor. När jag kom hem planterade jag dom två blommorna och planterade om två av dom blommorna som jag hade sen tidigare som såg rätt hängiga ut. Sedan hedde jag nyss upp diskvatten så att jag kan diska sedan innan jag ska göra storkok och nu sitter jag här och skriver i bloggen, som vanligt gör jag allt annat än att plugga!:( Nu borde jag gå och försöka läsa de sista 35 sidorna i den här boken innan middagen och sedan kan jag göra diskussionsfrågorna efter middagen. För ikväll börjar ju Desperate Housewifes och Christine igen så då vill jag ju inte sitta och plugga då. Det lär inte bli så mycket plugg imorn heller eftersom jag ska med Marina och dom till Pipes där det är musikquiz, ska bli riktigt roligt, har aldrig varit på det där!:)

På torsdag efter praktiken ska jag äntligen fara och klippa mig. Det behövs verkligen. Sist jag klippte mig var i början av september, alltså 6 månader sen. Även om jag längtar till att få klippa mig så är jag alltid lite nervös eftersom att jag har blivit väldigt onöjd några gånger när jag har klippt mig. Nu ska jag dessutom klippa mig på ett nytt ställe som jag inte har vrit på förut, Studio 88. Jag tror dock inte att jag ska klippa mig så mycket, inte lika kort som vanligt, utan det blir nog mest att toppa, klippa luggen och klippa upp håret.

På lördag är det äntligen UBC igen. Det känns som att det vat länge sedan jag var på det så ska försöka dra ihop ett gäng som vill dit, men vi får väl se hur många det blir, många är ju tyvärr rätt svårövertalade. Men är det någon som är peppad på att följa är det ju bara att säga till!:)

Nä nu måste jag verkligen sätta mig och läsa dom där 35 sidorna innan middagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar