lördag 7 mars 2009

Vårkänslor

Nu är det äntligen helg igen. Även om veckan har varit väldigt lugn så är det skönt med helg. Nu när det har varit sportlov och de flesta av barnen på min avdelning har varit borta så har jag fått sluta tidigare varje dag. Då kan man tycka att jag borde ha pluggat desto mer, men så har faller tyvärr inte varit. I onsdagskväll så for jag ju på musicquizet på Pipes, det var riktigt trevligt även om det inte gick jättebra för vårat lag. Sedan i torsdags när jag kom hem från praktiken typ 1 timme tidigare så tvättade jag och sedan for jag och klippte mig. Jag frågade frisören vad hon tyckte jag skulle göra och vi kom fram till att hon inte skulle klippa så mycke alls på längden, utan mest fixa till luggen och klippa upp håret igen så att det blir lättare att får volym. Sedan ville hon göra en håruppsättning så hon gjorde en svinrygg med mycke volym. Jag brukar ju göra det på mig själv ibland, men det var roligt att få tips på hur man egentligen ska göra det. Det kändes dock lite konstigt att gå på stan och handla i värsta håruppsättningen utan att man skulle göra något speciellt. Haha jag for ju bara och städade på brorsans jobb och sedan till J. Det var även lite svårt å bestämma mig om jag var nöjd eller inte med klippningen så fick vänta till fredagmorgon när jag hade tvättat det. Jag är väl rätt nöjd men det är typ ingen som ser att jag har klippt mig och det känns väl rätt synd när man har betalat 460 kr. Sedan stör jag mig redan lite på luggen, men ska man vara fin får man lida pin, som dom brukar säga.

Ikväll blir det först förfest här hos mig och sedan ska vi ut på UBC, är riktigt peppad på att gå dit och dansa en massa. Det är kul att Tess som sällan brukar vilja följa med ut ska med också!:) Det är kul att dom andra också vill med så klart, men brukar tjata på tess utan att lyckas så nu är jag glad att hon va sugen den här gången. Dessutom börjar jag få vårkänslor. Trots att det är tonvis med snö ute så börjar det ju vara plusgrader och smälta ute, och det gör stor skillnad på humöret!:D I och för sig har inte humöret varit något problem alls sista tiden!:) Nu ska jag ta och städa lite sen kanske det blir att ta en promenad eller nått.


Så här blev håret efter att jag hade tvättat det dagen efter, ingen större skillnad alltså..

2 kommentarer: