onsdag 1 april 2009

Hellre jobb än plugg!

Jag var och vickade några få timmar på 1-årsavdelningen idag igen, trots att det var min enda lediga dag från skolan den här dagen och att jag borde ha läst en supertråkig filosofi/konstbok. Men jag känner att jag mycket hellre är och jobbar med små knoddarna än att sitta hemma och läsa en tråkig och jobbig bok. Dessutom slutade jag redan vid 12. Men sedan for jag till Mindspace och städade där. Fast det var ingen där som kunde öppna kontoren, som jag inte har nyckel till, så kunde bara städa typ hälften. Sedan satt jag kvar där och läste lite plugg, eftersom det inte finns något annat som jag kan göra istället där. Men jag orkade bara läsa 30 sidor innan jag behövde paus och cyklade hem istället. Jag skulle så mycket hellre sitta ute i solen än att sitta inne och läsa resten av kvällen. Jag borde läsa typ 90 sidor till. Men jag har bestämt att jag kan vara nöjd om jag orkar läsa typ 50 till. Jag läser så himla långsamt, dessutom är jag trött och det är Greys Anatomy på tv ikväll. Men det löser sig nog ändå på något sätt. Jag är faktiskt inte så brydd ifall jag inte skulle hinna/orka läsa allt.

Om precis en veckan fyller jag 25 år, whiii! Det är bra att ha något bra att fokusera tankarna på så att man inte tänker på det deppiga. Något att planera och peppa inför. Ska baka både vanlig tårta och smörgåstårta till själva födelsedagen och sedan tror jag det blir lite förfest med typ snacks, dipp och bål på lördagen efter, men det är inte helt planerat än, får se hur det blir!

Nu ska jag försöka läsa lite mer innan middagen!:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar