söndag 5 april 2009

En trevlig kväll med tjejerna




Igår hade jag en riktigt trevlig kväll. Kristin bjöd, mig, Marina och Linda på middag. Vi bjöds på fördrink, fläskfilé med ost och sötpotatis och zucchini i sugn och choklad panakotta och hallon till efterrätt, riktigt gott var det. Sedan blev det mycke tjejsnack och skratt och lite planering av framtida händelser. Det var grymt trevligt träffas alla fyra igen eftersom det var ett tag sen sist. Sedan for vi till TC och dansade oss svettiga till 90-tals hits. Vi dansade typ hela kvällen. Det var en väldigt roligt och välbehövlig kväll.

Idag borde jag plugga, som vanligt, men känner mig inte alls motivera, som vanligt det med alltså! Jag vill hellre ligga och slappa i soffan hela dagen, och virka. Jag har fått dille på att virka. Jag gjorde en mössa i fredags, och den blev väl inte helt bra, men känner mig ändå ganska nöjd eftersom det var min första mössa jag någonsin har virkat. Jag gjorde det mesta lite på känn också. Sedan började jag på en röd mössa som jag nu hoppas ska bli lite bättre, och inte lika tight som den andra. Sedan borde jag börja planera lite mer för onsdagens kalas och lördagens förfest. Förfesten känns vääldigt oplanerad än så länge. Måste se till att bjuda in en massa folk så att det blir något. Men får ta tag i det där nu i veckan. Nu ska jag åter gå till soffan

Här är min första virkade mössa:

2 kommentarer:

  1. Vad var det där för tjusig blåsa du hade på dig?!

    SvaraRadera
  2. min glittriga silver/gråa klänning.. den är rätt gammal, minst typ 1½ år iaf.. har en bättre bild på den på bilddagboken från i lördags..

    SvaraRadera