fredag 10 april 2009

Glad Påsk!

Smörgåstårtan, va större än dne ser ut, knappt hälften tog slut t
rots att över 10 pers hade ätit av den.

Den vegetariska smörgåstrtan

Den vanliga tårtan, med chokladbotten med daimchoklad i, sedan
maräng på och fyllningen bestod av grädde, marsánsås och hallon.

Eftersom det va min födelsedag tänkte jag att jag
skulle ha på mig den nya klänningen som heter
som jag, Patricia Tunic!:)

Pokerkvällen, mina pokerchips bara växte och växte och till slut
vann jag, en omgång iaf!:)


Påsklovet har varit väldigt bra hittills. Födelsedagen blev väldigt trevlig, kom rätt många, fick fina presenter och tårtorna blev uppskattade!:) Jag gillar ju som sagt att fylla år men det går så fort och sen är det över och man måste vänta ett helt år till nästa gång!:( Och vem vet då kanske åldersnojan hinner komma och jag kommer kanske inte att uppskatta födelsedagarna lika mycket.

Igår på skärtorsdagen städade jag undan lite efter fördelsedagsfirandet och sedan kom Marie förbi och fikade, och då va tårtan, den vanliga, ännu godare, var inte så nöjd med den först, men sen dagen efter var den riktigt god. Resten av dagen tog jag det rätt lugnt, abra en kort sväng till stan. Sedan hade jag och Karin pratat lite om att fara till Skarren och se Anna Maria Espinosa, men vi konstaterade att ingen av oss var särskilt peppad. Istället la jag mig i soffan och såg på film och tog det lugnt tills typ 20:30 då brorsan rngde och frågade om jag inte ville vara med och spela poker. Jag hade aldrig spelat poker innan men brorsan övertalade mig att vara med i alla fall och det är jag glad för. Det blev en riktigt trevlig kväll. Det blev jag, kenneth, Walle, Anders, Jani och Peter som spelade och jag vann till och med en omgång och kom aldrig sist. Jag förstod väl kanske inte allt men det gick ju bra ändå och skulle gärna spela igen. Dessutom fick jag äntligen träffa Peters två hundar, väldigt fina var dom!:) Det blev rätt sent igår, kom nog inte hem förns strax före 3 så även om jag inte drack något så har jag känt mig väldigt trött och slö idag. Jag har typ bara suttit vid datorn och legat i soffan och sett på tv, men finns ju i och för sig inte så mycke annat att göra på långfredagen i alla fall. Men ikväll ska jag till Marina och äta påskmiddag så ska försöka rycka upp mig och börja göra mig i ordning om ett tag.

I morgon är jag riktigt peppad på att gå ut och dansa på Shape up. Innan blir det nog som sagt förfest här, men det är så många som ska bort och Walle pratade om att vi borde slå ihop våra förfester och att vi skulle komma till dom på Teg istället, skulle ju kanske vara trevligt, men får se hur det blir och vad dom andra säger.

Nu ska jag passa på att slappa liiite till innan jag måste gå å duscha.
Glad Påsk allihopa!

2 kommentarer:

  1. Ja du åldersnojjan kommer. I alla fall för min del. Jag tyckte att det var skitkul att fylla 25, nu tycker jag att det är otroligt störande att man är närmare 30 än 20 helt plötsligt ..

    SvaraRadera
  2. haha ok, det är så illa alltså, försöka njuta den lilla tid som är kvar då!:)

    SvaraRadera