måndag 13 april 2009

Påskhelgen

Den fulsöta kycklingen jag fick med Tess paktet på födelsedagen råkade ut för
lite missöden under förfesten och blev itne direkt "vackrare" efteråt!;)

Tre bilder från musicquizet!:)
Jani och jag
Jag och Nina, Väldigt trist att hon ska flytta till Tyskland nu!
Nina och Christoph i Dj-båset
Påskhelgen har faktiskt varit riktigt bra. I fredagskväll så for jag till Marina som hade fixat påskmiddag. När jag kom fick jag och Ante vänta ute i trappen med Marina fixade det sista. Sedna när vi fick komma in fick vi en fördrink i fina glas med gula fjädrar på och gult sugrör till. Sedan hade hon fixat en skattjakt, varsin till mig och Ante. Det va klurigt och spännande med 12 olika ledtrådar och frågor innan man hittade skatten som var en påskpåse med godis!:D Sedan gjorde vi ordning det sista med maten och målade ägg, och vi skulle måla saker vi var tacksamma för. Sedan va det dags för maten, som var väldigt god, västerbottenspaj, piroger, laxrllar, köttbullar, sill, ägg, potatis etc. Efteråt va vi så mätta så vi var tvugna att vila i soffan rätt länge. Efter ett tag fick vi jättegod efterrätt med vitchokladmousse och limemarinerade jordgubbar och tomtebloss i det!:) Lite senare så fick vi var med i en påskfrågesport, som jag vann!:) Sedan åt vi godis och spelade spel. Väldigt trevlig kväll!

i lördags så gick jag en kort sväng på stan på dagen och sedan städade jag och fixade lite inför kvällens förfest. Sedan kom Jani förbi och vi åt pizza såg på tv. Sedan gjorde jag mig i ordning och gästerna kom vid 20. Det blev ändå liite fler än jag trodde och jag hade gjort ett musicquiz som blev uppskattat, ävne om vissa tyckte det blev lite svårt. Själv tyckte jag att det var lite för lätt, men man kan aldrig veta riktigt när man gör sådana. Det ska ju vara lite klurigt.

Sedan gick vi ut till Shape up på plaza där jag hade en riktigt trevlig kväll, även om tiden gick lite för fort och jag fick lite för mycke dricka i mig. Kul att alla följde med till Shape up också.

Igår va jag dock riktigt bakis, jag hade ont i huvudet större delen av dagen så låg typ i soffan och såg på tv heela dagen. Väldigt skönt att ha en sån dag. Fick dock lite dåligt samvete för att jag inte pluggat typ något på hela veckan. Så idag måste jag verkligen försöka plugga hela dagen. Men är som vanligt inte alls motiverad. Jag skulle helst av allt vilja ha sommar så man kunde ligga ute på en gräsmatta och läsa i solen. Men jag måste nog vänta typ 1-2 månader till innan jag kan göra det:(

Nu ska jag fixa lite mat och sedan komma igång med pluggandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar