söndag 26 april 2009

Älskar det underbara vädret!!

Trots att helgen inte har blivit helt som jag ville har den blivit riktigt bra. I fredags fick man ju pengar så då blev det en del shopping, bla en ny klänning och lite pysselgrejer. Sedan fikade jag med Maria som jag inte träffade på länge och jag fick en present!:D Sedan på kvällen så städade och pysslade jag och Maja kom förbi en liten snabbis, en väldigt glad överaskning. Jag har ju inte träffat henne på nästan ett år. Sedan i lördags så skulle jag egentligen bara på stan en liten snabbis och sedan gå och sätta mig på brorsans balkong. Men istället träffade jag Marina och hennes mamma och vi åt bla årests första mjukglass på apberget, det kan inte bli bättre. Och sedan shoppade jag ännu mer, en till klänning som är svart och vit prickig, svart/vita muggar och en duk. Sedan på kvällen ville jag väldigt gärna gå ut eftersom det va så fint väder och löningshelg. Fast det va ingen som ville ut, iaf inte på TC eller något annat ställe som kändes värt, så då stannade jag hemma och såg Amelie och några avsnitt av Californication. Det kändes ändå rätt skönt och vara hemma, och ännu bättre kändes det idag! Idag så klev jag upp alldeles utvilad vid 10:30, satt lite vid datorn och åt frukost och såg dom två sista avsnitten på säsong 1 av Californication. Sedan gick jag till brorsan och hämtade upp två solstolar och redngjorde dom. Sedan satt jag läste klart en bok till nästa kurs. Det var så otroligt skönt, inte för varmt och inte för kallt, bara otroligt behagligt. Sedan frågade brorsan om jag skulle med på picnic vi nydala så då for vi dit och satte oss bortanför kyrkstugan. Vi va typ 7 pers som åt bröd, vindruvor, muffins, cola, juice, chips och hade trevligt. Fast vi satt som lite i halvskuggan och det blåste rätt mycket så då blev det till slut lite för kallt för att sitta kvar där. Men det va väldigt trevligt och mysigt.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och se lite mer californication och sedan se one tree hill och gossip girl. Det är en så skön känsla att inte ha några måsten eller borde och inte heller vara bakis på en söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar