måndag 6 april 2009

Planera och fixa, fixa och planera

Jag tror jag börjar bli förkyld, har ont i huvudet och halsen och känner mig rätt trött. Det kan ju beror på att det bara blev typ 5 timmars sömn i natt, det gör i alla fall inte saken bättre. Jag hade skola från 8:30-12 idag, men efteråt satt vi och planerade och kollade upp fakta till utställningen vi ska göra. Jag tyckte som skönt var att vi hann göra rätt mycket och planera upp hur vi ska lägga upp arbetet. Sedan tog jag bussen hem vid 14:30 och började tvätta direkt. Medan maskinen tvättade var jag tvungen att vila lite i soffan men efter att jag hade hängt tvätten har jag diskat undan nästan all disk och det var ganska så mycket. Sedan har jag lagat mat som räcker i några dagar framöver, diskade bort igen. Efter middagen ringde jag min moster som jag inte träffat sedan pappas begravning och fick en lite uppdaterin om hur det var med henne och mina kusiner. Jag ringde mest för att fråga om receptet till deras väldigt goda smörgåstårta som vi brukade göra ofta när jag var yngre. Men nu har vi inte gjort den på typ 10 år så var inte säker på allt som skulle vara i och hur man skulle göra, men jag mindes nästan allt i alla fall. Sedan skrev jag en handlingslista på allt jag måste handla imorgon och nu är jag helt slut. Jag borde plugga, jag har rätt mycket som ska läsas och skrivas undet lovet men jag får ta det sedan. Jag måste planera lite inför allt som ska göras imorgon. Jag måste storstäda lägenheten, handla, fixa tårtorna, allt förutom dekorationerna, men Marina ska hjälpa mig med tårtorna och att färga håret så jag är fin på 25-årsdagen!:) Det känns skumt att det bara är 2 dagar kvar tills jag kan börja säga att jag är 25 år. Det känns väldigt trist att varken mamma eller pappa kommer vara med och fira mig i år, men det är bara att kämpa på och vara glad för alla andra som kommer. Det blir nog minst 10 st som kommer och äter tårta på onsdag och sedan får vi se hur det blir med förfesten på lördag, jag har inte riktigt tagit i tu med det än. Men är det någon som är sugen på att komma å förfest här på lördag är det bara att ni säger till!:)

nu ska jag lägga mig och vila lite i soffan, och kanske virka lite på en 3e mössa jag har börjat på!:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar