lördag 19 september 2009

Om att ha en lugn helg



Eftersom jag igår visste att jag bara skulle vara hemma och ta det lugnt i helgen så unnade jag mig att köpa Ben & Jerry's Cookie Dough som jag har hört bra saker om, och allt stämmer, sjuuukt god var den! Så igår efter att ha hållt på och fixa med datorn och bla laddat hem Firefox eftersom explorer har strulat så mycket så åt jag glassen och såg på Dirty Dancing. Den filmen är fortfarande lika bra och fin, trots att den är över 20 år gammal och att jag har sett den mååånga gånger.

Sedan idag så gick jag och Marina på stan och bla köpte mackor på Catarinas och satte oss och åt i solen nere vid älven. Jag provade rökt lax med gräslöksaioli, jag brukar köpa med kyckling men denna var också riktigt god. När jag kom hem försökte jag slappa i soffan men blev rastlös rätt fort så då bestämde jag mig för att fortsätta måla skrivbordet. Jag bestämde mig för att måla lådorna vita också, sen kanske benen kan få bli svarta sen om jag hittar någon bra stprayfärg som sitter på metall. Jag har målat två varv nu och jag tycker blir bra, mycket bättre än innan. Fast jag tror det behövs i alla fall ett varv till. Medan ska jag städa och sedan se film.

Det här är andra helgen i rad jag inte går ut, det känns lite märkligt men samtidigt skön, det var väldigt länge sedan jag hade ett så långt uppehåll. Men nästa helg vill jag gå ut på Shape up! om jag får med mig någon. Då kan det vara skönt att gå ut och se och träffa lite folk efter att ha haft praktik och varit med småbarnen hela veckan. Sedan saknar jag att få dansa till riktigt musik, men vi får väl se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar