söndag 13 september 2009

Om bra beslut och att pyssla hemma.

Det känns faktiskt som ett bra beslut att inte gå ut på ett tag. Den här helgen har varit bra trots att jag har tagit det lugnt. I fredags träffade jag Emmeli och spelade biljard, sedan cyklade vi hit och såg Idol och åt nachos med guacamole. Sedan kom vi in på att prata om olika komiker och jag nämnde att det va coolt att Pablo Francisco ska komma hit till Umeå. Emmeli visste inte vem han var så vi satt och kollade på massa klipp på youtube och bestämde sedan att det måste vi gå och se. Jag har ju tyckt att det känns lite dyrt men nu när jag inte ska gå ut lika mycke så kan man ju tjäna in det där. På lördagen gick jag ner på stan och köpte biljetter till torsdagen den 15 okt, vi fick platser på 5e raden, det känns bra!:) När jag var på stan bokade jag även klipptid, så ska klippa mig imorgon. Det känns alltid nervöst innan jag ska klippa mig eftersom dom har misslyckatys rejält en gång. Men ska nog mest bara toppa, klippa upp och klippa luggen och det hoppas jag ju att dom borde klara! Återkommer väl imorgon efteråt med hur det blev. På stan köpte jag även vit färg till mitt skrivbord, eller skrivbordsskivan. Jag har velat måla om den in flera år och pappa skulle hjälpa mig men det blev inte och sedan blev han sjukare så nu bestämde jag mig för att ta tag i det själv. Det kan inte bli värre än innan! Idé om att måla om skrivbordet kom ifrån att jag kände att jag ville måla om en stol som jag tog från pappas affär när vi var där och lämnade ut saker efter auktionen. Den var svart med en röd sits och mitt kök är mest ljust, vitt, med massa blå detaljer. Så jag jag klädde in allt det svart6a med tidningspapper och sprayade siten blå med samma sprayfärg som ajg har på min cykel. det blev faktiskt bra tycker jag. Sedan målade jag skrivbordsskivan tre varv eftersom trät sken igenom med lite gult typ. Det gör det lite fortfarande med det får duga, det blev ändå bättre. men nu imorse så lyfta jag på lite saker som jag ställde dit igårkväll för att se hur skivan såg ut i dagsljus och då märker jag tyvärr att grejerna hade som klibbat fast lite för att färgen inte var helt torr. TYPISKT. Så nu är det bla svarta märken på skivan. Aja jag får väl se till så att grejerna står kvar som jag ställde dom igår. Vet ändå inte hur länge jag ska ha kvar skrivborde ifall jag flyttar till något nytt som förmodligen kommer vara mindre sen när jag har pluggat klart. Jag är dock ändå sugen på att måla om dom mörkbruna lådorna och benen svarta. Det kanske får bli ett projekt som ajg tar mig an nästa helg för att ha något att göra då.


Här kommer lite före och efter bilder:






1 kommentar: