söndag 6 september 2009

Om kräftskiva och beslutet att inte gå ut på ett tag!

Igår var jag jag ju på kräftskiva hos Kristin med Marina, Linda, Maria och Annika. Det var riktigt gott och trevligt. Det spelades twist och charader och pratades om musik och annat trevligt. Sedan gick vi in till stan utan att riktigt har bestämt vart vi skulle. Alla ville på olika ställen, jag och Annika vill helst till Scharinska och Kristin och Marina ville helst till Schlagerklubben men vi ville samtidigt hålla ihop så då testade vi först Rex men där va det full, sen gick vi förbi kön på allstarz som var alldeles för lång och efter en kisspaus på Bishop gick vi till TC där det inte va någon kö alls. Det var lite rolig på Bishop, det kom fram en man som jag inte kände igen förns han började prata och då kände jag igen rösten och honom. Det var en av mammas gamla assistenter som jag inte har sett på säkert närmare 10 år. Lustigt att vi kände igen varandra. Han bodde i Uppsala nu och frågade hur det var med mig och Kenneth.

På TC var det inte så jätteroligt, eller det va rätt roligt att dansa men andra saker som gjorde mig obekväm och lite irriterad. Sedan på vägen hem från TC fick jag höra att det hade varit ett våldtäkts försök och dessutom så såg jag någon jag verkligen inte ville se så det gjorde att kvällen slutade ännu sämre. Men är väldigt glad att mina vänner försökte pigga upp min och fråga vad dom kunde göra för att få mig att må bättre. Det fanns väl inte så mycke som hjälpte då men ändå värmer det att dom finns där! Men har bestämt att jag inte ska gå ut på ett tag nu, bara om det är nån klubb jag verkligen vill gå på och är riktigt peppad innan, och inte bara för att man inte vill missa något och för att se och träffa folk. Jag ska försöka göra det nykter nu istället. Det blir ändå mer kvalitetstid då!

Idag har väl humöret inte blivit så mycke bättre men är väldigt glad att jag ska träffa Tess ikväll och att vi ska äta god mat, se film och bara umgås, precis vad jag behöver idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar