torsdag 3 september 2009

Om nyfärgat hår och svampplockning utan svamp

Igår kom Emmeli hit och färgade mitt hår, det var första gången hon färgade någons hår, men det blev riktigt bra. Det känns skönt att få ha mitt blond/vita hår igen. Fick ju höra av en tjej på förskolan förra veckan att jag hade svart i håret. Det var efter att vi hade målat med vattenfärger så trodde någon hade skvett, men det var min utväxt hon menade!:( precis samma sak hände när jag hade praktik på en förskola för typ ett år sen. Jag var ju väldigt blond när jag var liten och har ju fortfarande rätt ljust hår, vet inte exakt hur ljust eftersom jag har färgat håret sedan jag var 12 år, men när det bli i kontrast emd mitt väldigt ljustfärgade hår antar ajg att kontrasten blir rätt stor ändå så att barnen tycker det ser ut som svart. Men nu är det iaf fixat för den här gången. Sedan såg vi på film, Penelope som var rätt söt och drack te, så det blev en trevlig kväll. Försöker som sagt hålla mig så sysselsatt som möjligt.

Idag gick jag, Marina och Markus till I20 skogen för att plocka svamp. Men tyvärr så hittade vi inga ätliga svampar alls och jag blev påmind om varför jag inte gillar skogen efter att ha viftade bort massa insekter hela tiden och trampade ner i nån slags sumpmark så jag blev blöt om halva benen och nästan fastnade. Vi plockade dock lite blåbär innan vi gick hem så imorgon ska jag göra blåbärspaj och se på film! Efteråt gick jag och städade på Mindspace, sen gick jag hem och tvättade och lagade mat och nu måste jag plugga innan litt sem.et vi har imorgon.

Imorgon är det äntligen fredag igen och jag får csn, så ska fira med att fara och shoppa lite efter skolan. Sedan på lördag blir det kräftskiva och kanske Shape up och på söndag får jag träffa finaste tess och förhoppningsvis äta sushi och bara umgås!

2 kommentarer:

  1. Så... vilken färg har du egentligen? :)

    SvaraRadera
  2. Haha jadu svårt å säga eftersom jag färgat håret sen jag va 12 år, men mja nån typ av rättfärg, sandre.. typ som kenneth skulle jag gissa..

    SvaraRadera