måndag 25 maj 2009

Alkolås, ja tack!

Jag har ganska ofta på slutet önskat att det fanns alkolås på mobilen. Särskilt eftersom det blev lite väl mycket att dricka i lördags. Jag började dricka vin redan vid 18:30 medan jag gjorde mig i ordning. Sedan kom Emmeli vid 20:30 och Karin vid 21:30 och vi spelade kort och hade trevligt. Sedan for vi till Scharinska vid 22:15 eftersom det har varit så himla mycke folk där tidigare, men det var som skönt var inte så mycke kö. Men det var ändå mycke folk där under kvällen och jag hade väl ganska så roligt även om jag blev lite för snurrig där ett tag, trots att jag slutade dricka kl 22. Det känns lite som att tiden gick lite för fort, särskilt i början, och jag hann inte riktigt ta vara på den sista kvällen med UBC. Men så kan det gå. Jag mådde oväntat bra igår ändå även om jag var lite trött. Försökte plugga eftersom vi har väldigt mycke som ska hinnas göras dom sista två veckorna, men är inte alls motiverad. Idag hade vi en föreläsning från UB om att söka vetenskapliga artiklar och jag höll verkligen på att somna, otroligt tråkigt och krångligt. Sedan fick vi sitta och söka själva till arbetet vi ska skriva själva och det var inte lätt och hitta bra vetenskapliga artiklar. Ska försöka läsa igenom dom jag hittade ikväll, om jag orkar. Fast jag måste läsa klart en annan text till litt sem.et vi flyttade från imorgon tills på onsdag.

Sedan har jag fortfarande inte fått något schema eller något från sommarjobbet så idag har jag försökt ringa men jag får inte tag på någon. Jag blir bara mer och mer omotiverad till att jobba något alls i sommar. Det är synd att man måste ha pengar. Fast jag skulle ju kunna skippa att jobba i augusti eftersom man ändå inte får dom pengarna förns i slutat av sep. Men blir det sthlm så blir det nog typ dom sista veckorna i Juli och Peace and love är ju sista helgen i juni och har dom bokat in mig på jobb då så måste jag ju byta eller att någon annan kan jobba då. Åh det känns verkligen jätteskönt att det här blir sista sommaren med att jobba som assistent, sedan har jag förhoppningsvis någon förskola jag kan jobba på, det är så mycke roligare! Dom ringde föresten från förskolan jag har vickat på några gånger nu imorse och frågade om jag kunde jobba idag, det hade ju gjort den här dagen mycket roligare, men å andra sidan behövde jag ju hjälp med dom vetenskapliga artiklarna.

Usch vilket svamligt inlägg, ska nog lägga mig och slappa lite i soffan nu innan jag orkar plugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar